Po uzavření trhu Kofola uveřejnila svá čísla za rok 2015. Hodnocení provádíme k upraveným výsledkům, které používá sama společnost. Upravené tržby na úrovni 7 191 mil. Kč (oček. 7 168 mil. Kč) pro nás nejsou překvapením po loňské akvizici na slovinském trhu (Radenska), zahájení distribuce produktů Rauch, expanzi barů UGO a díky letnímu počasí. Dle očekávání dominantní postavení ve Skupině již definitivně převzal český trh. I přes silný růst české a slovenské ekonomiky zde reportuje Kofola stagnaci či mírné ztenčení trhu oproti 2014, což je pro nás mírně negativním překvapením. Za zlepšením tržeb tedy stojí zejména Radenska a Rauch, s omezeným přispěním organického růstu.
Na úrovni upraveného zisku EBITDA zaostala Kofola za našimi odhady o 7 % na hodnotě 1,1 mld. Kč (+6 % r/r, pro-forma). Poklesy marží na nejziskovějších trzích (ČR, SR) byly na úrovni skupiny více než kompenzovány nově „příchozí“ Radenskou.
Upravený čistý zisk 374 mil. Kč je pod naším očekáváním (392 mil. Kč) a implikuje potenciální dividendu 5 Kč na akcii a cca 1% hrubý dividendový výnos.
Očekávali bychom spíše negativní tržní reakci vzhledem k tomu, že výsledky jsou vychýleny směrem dolů vůči naší projekci (tržní odhad nemáme k dispozici). Současně společnost zaznamenala mnoho jednorázových transakcí, které neupravené výsledky dále výrazně snižují. Jen pro ilustraci reportovaný neupravený čistý zisk je 229 mil. Kč. Nicméně nízká likvidita bude zřejmě tlumit jakýkoliv pohyb.
Dnes se koná konferenční hovor, kde budeme sledovat komentáře managementu ohledně akvizic.
| kons. IFRS mil. Kč | 2015 (upravené) | 2014 pro-forma | r/r | Oček. J&T | rozdíl | 
| Tržby | 7 191 | 7 035 | +2,2% | 7 168 | +0,3% | 
| EBITDA | 1 103 | 1 037 | +6,4% | 1 179 | -6,5% | 
| EBIT | 589 | 539 | +9,3% | 556 | +5,9% | 
| Čistý zisk | 374 | 333 | +12,3% | 392 | -4,6% | 
Zdroje: Kofola a J&T Banka



 
				 
								











 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					