Yahoo - co se vlastně pokazilo?
29.04.2016
|
,
Patria.cz
INVESTICE
Během posledních dvaceti let se společnost Yahoo snažila vybudovat jednu z nejnavštěvovanějších internetových stránek a silný tok příjmů z reklamy. V obou případech uspěla, ale výhled příliš povzbudivý není. Investoři momentálně nemají moc důvěry ve firmu tak, jak dnes stojí a leží. Podle některých názorů se kořeny problémů nacházejí v minulosti, když se firmám jako Google a Facebook dařilo přetáhnout na svou stranu ty nejlepší programátory a specialisty. Bez nich Yahoo nebyla schopna tvořit nové produkty a držet tempo s novými trendy. Stále se k ní však obracel velký počet uživatelů, z nichž ovšem nebyla schopna generovat dost peněz na to, aby uspokojila Wall Street.
Podle některých analytiků byla hlavní chybou neschopnost adaptace na dva hlavní trendy: Růst významu sociálních sítí a intenzivní používání mobilních telefonů. Právě to mohlo být pro Yahoo nejtvrdším zásahem, protože reklamy tvořené pro zobrazení na počítačových obrazovkách jsou pro malé obrazovky nevhodné.