Fortuna reportovala za 1Q nárůst objemu přijatých sázek o 26 % na 252 mil. EUR. Negativní byl vývoj hrubé marže. To bylo způsobeno jednak zrušením manipulačního poplatku na Slovensku (od března 2015), což vedlo k urychlení procesu migrace hráčů z poboček na online sázení, a dále nepříznivými výsledky sportovních událostí. Celková hrubá marže tak poklesla z 17,7 na 15,1 %. Hrubé výhry tak rostly výrazně pomaleji oproti sázkám (+8 %). Provozní zisk na úrovni EBITDA propadl o 37 % na 4,6 mil. EUR. To je mírně nižší výsledek oproti naší projekci. Důvodem je především pokračující růst provozních nákladů (+13 % r/r).
Výhled pro tento rok je růst přijatých sázek až na 1 010 mil. EUR (+19 % r/r) a pokles EBITDA o 10-15 %. Investiční náklady (CAPEX) by letos měly dosáhnout 10-13 mil. EUR, většinou v souvislosti s novou IT platformou. Dopad zvýšení loterijní daně v ČR by měl být okolo 2 mil. EUR ročně.
Celkově jsou pro nás zveřejněné výsledky negativní vzhledem k výraznému propadu marží a rychlému růstu nákladů. Konferenční hovor společnost pořádá dnes v 13:00 (SEČ) a hlavním tématem pro investory zřejmě budou informace o potenciálních akvizicích.
|
v mil. EUR |
1Q 2016 |
1Q 2015 |
r/r |
Odhad J&T |
|
Přijaté sázky |
252 |
199,3 |
26% |
246,0 |
|
Sportovní sázky |
247 |
194,6 |
27% |
241,0 |
|
Loterie |
4,9 |
4,7 |
4% |
5,0 |
|
Hrubé výhry |
38,1 |
35,4 |
8% |
37,6 |
|
Sportovní sázky |
35,9 |
33,3 |
8% |
35,4 |
|
Loterie |
2,1 |
2,0 |
4% |
2,2 |
|
EBITDA |
4,6 |
7,4 |
-37% |
4,8 |
|
Sportovní sázky |
4,4 |
7,1 |
-38% |
4,5 |
|
Loterie |
0,2 |
0,3 |
-19% |
0,3 |
Zdroj: J&T Banka, Fortuna



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
