Futures na ocelové výztuže (steel rebar) obchodované v Číně zaznamenaly v úterý intradenně největší ztrátu za posledních 7 let, když v jedné chvíli kontrakt ztrácel až 7,6 %. Futures na železnou rudu ztrácely intradenně 6 %.
Retailoví klienti v Číně si obchodování futures na komodity velice oblíbili. V dubnu burzy zaznamenaly několikanásobný růst objemů u futures na vše od oceli po bavlnu, což se projevilo i ve výrazném růstu cen.
Burzy ve městech Dalian, Šanghaji a Zhengzhou se obávaly spekulační bubliny podobné čínskému akciovému indexu, která splaskla loňského roku. Kvůli obavám se zavedly různá opatřena jako zvýšení marginového požadavku nebo poplatků za obchodování.
Ceny komodit se v Číně snížily kvůli opětovným obavám o ekonomiku v Číně, zatímco nabídka oceli nadále roste. Hedgeové fondy a investiční skupiny opět komodity začaly prodávat formou krátkých pozic.
Futures na ocelové výztuže v dubnu vzrostly o 21 % a od začátku května klesly o 16 %.
Produkce oceli v Číně v březnu dosáhla úrovně 70,65 mil. tun a analytici a tradeři očekávají silnou produkci i v dubnu.
Pokles cen oceli se rozšířil i na jiné trhy základních materiálů. V burze Dalian futures na železnou rudu odepsaly 4,5 % a koksovatelné uhlí ztratilo 3,4 %.
Následující graf ukazuje vývoj futures na ocelové výztuže na burze v Dalian v juanech za tunu.

Zdroj: Bloomberg
Vojtěch Cinert
Fio banka, a.s.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
