...Wipro Ltd. (WIT), dnes reportoval vyšší než očekávaný 44procentní nárůst zisku za uplynulé čtvrtletí, ale současně s tím uvedl, že zvýšení mezd pracovníkům firmy bude mít zřejmě negativní dopad na ziskové marže společnosti.
Společnost Wipro, mezi jejíž klíčové klienty patří výrobci telekomunikačního vybavení Cisco (CSCO) a Nortel (NT), těží z robustní poptávky po outsourcingu ze strany západních společností, které se tak snaží snížit své náklady na domácím trhu.
Podle analytiků ovšem není pro softwarové společnosti snadné udržet si své pracovníky, když zahraniční společnosti stále více rozšiřují své operace v Indii. Mzdy zaměstnanců rostou ročně o 15 procent, když společnosti mezi sebou soupeří o zaměstnance.
Kupříkladu společnost IBM (IBM), která v Indii zaměstnává 43 000 pracovníků, v červnu uvedla, že hodlá během tří let investovat bezmála 6 mld. USD do expanze svých servisních, softwarových, hardwarových a výzkumných operací v Indii.
Finanční ředitel společnosti Wipro Suresh Senapaty uvedl, že zvýšení mezd sníží provozní marže společnosti za čtvrtletí červenec-září o zhruba 1,5 procenta.
Čistý zisk společnosti se za první čtvrtletí končící v červnu zvýšil na základě amerických účetních standardů v meziročním srovnání na 6,14 mld. rupií (131,5 mil. USD), přičemž příjmy firmy vzrostly o 37 procent na 31,31 mld. rupií.
Analytici Wall Streetu v průměru čtvrtletní zisk společnosti odhadovali na 6,03 mld. rupií, při příjmech 30,97 mld. rupií.
Provozní marže společnosti za uplynulé čtvrtletí činila 24,6 procenta, což znamená nárůst o 60 basických bodů oproti shodnému období před rokem. Oproti předešlému čtvrtletí ale poklesla z 25,1 procenta.
Akcie WIT včera na NYSE zavíraly na ceně 11,82 USD.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
