V průběhu včerejšího dne představila společnost Telefónica O2 Czech Republic svůj nový přírůstek ze skupiny služeb. Jedná se o službu O2 Trio, která zahrnuje, jak již vyplývá z názvu, tři služby sloučené do jedné. Zákazník může za jeden měsíční poplatek využívat společně vysokorychlostní O2 Inetrnet Expres, multimediální televizi O2 TV a navíc také neomezené volání do pevných sítí v ČR. V rámci tříměsíční akční nabídky (1189 Kč vč. DPH) tak zákazník získá půlmegabitové připojení k internetu a jednu ze základních televizních nabídek. Standardní cena za tuto nabídku bude zákazníky stát 1546 Kč vč. DPH a ve srovnání s největší konkurencí, kterou je nabídka od UPC mírně pokulhává neboť podobnou službu lze u této společnosti získat za cenu o 320 Kč nižší. Samotné představení nové služby O2 má samozřejmě jeden jasný cíl – zabránit poměrně silnému odlivu koncových telefonních linek společnosti a pokusit se zavázat co nejvyšší množství zákazníků, kteří se upíšou společnosti k platbě měsíčních paušálů na rovný jeden rok. I přes to, že tato nová služba může být zajímavá, domnívám se, že její úspěch je předem omezen. Cena za tři služby v jedné je pro běžného zákazníka poměrně vysoká a tak si zákazník raději vybere jednu nejvíce preferovanou službu, kterou si dost možná díky cenově výhodnějším nabídkám nakonec stejně objedná u jiné společnosti. Zajímavější se mi jeví druhá nabídka, se kterou včera přišel největší český operátor. Jedná se o další zrychlení internetových služeb ADSL, které začne pro stávající i nové zákazníky platit od 1. dubna tohoto roku. Základní (příchozí) rychlost se zvýší z 512 kb/s na 2048 kb/s, maximální rychlost se zvýší z 4096 kb/s na 8192 kb/s. Internetové služby v ČR stále prožívají veliký boom a v několika čtvrtletích pomáhaly společnosti kompenzovat úbytek samotných pevných telefonních linek. Díky zvýšeným rychlostem a ponechání cen očekávám v tomto roce další příliv zákazníků, kteří využijí nabídky ADSL od O2. Meziroční nárůst zákazníků v tomto roce by mohl činit až 50%, což by představovalo příliv ze současných 470 tis. na 700 tis. zákazníků.