Čtvrteční obchodování se neslo na světových trzích v optimistickém tónu. Už otevření německého indexu DAX při hodnotě 6.600 bodů sliboval růstový trend a to se taky potvrdilo, kdy tento index uzavřel na hodnotě +1,44% 6.713 bodů. Hlavními tahouny tohoto růstu byly tituly Volkswagen +3,73%, tímto růstem atakující magickou hodnotu 100 euro i německý Bayer se nenechal zahanbit s růstem +3,76%. Dnes měla výsledky německá automobilka BMW, která potvrdila roli lídra v automobilovém segmentu, čistý zisk této automobilky vzrostl o 28,4% na 2,874 mld. eur. Aby dobrých zpráv k BMW nebylo málo, tak zároveň oznámilo zvýšení dividendového výnosu o 6 centů na kmenovou akcii, což bude znamenat velikost dividendy ve výši 0,70 eur. Komoditní sektor se nesl v podobném duchu, jako akciové trhy. Ropa, která je nyní asi nejvíce střeženou komoditou na světě byla přes obchodní den až na hodnotě téměř 62,70 USD, ale k večeru došlo zřejmě k technickému odklesávání na hodnotu 62,45 USD. Ropě k růstu pomohly středeční zásoby a otázkou nyní zůstává, zda-li investoři vyberou své "rychlé" zisky a nechají ropu opět klesnout na nižší hodnotu. Ve čtvrtek došlo i k zveřejnění údajů úrokových sazeb Evropské centrální banky, čímž tato instituce potvrdila růst hlavních úrokových sazeb o 3,75%, nutno podotknout, že trhy s tímto navýšením počítaly.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
