... Inaba také řekl komisi pro finanční záležitosti, dolní komory parlamentu, že centrální banka má v úmyslu dosáhnout trvalého růstu při zachování cenové stability tím, že bude upravovat krátkodobé sazby. Inaba dále vyloučil spekulace o tom, že BoJ v lednu ponechala overnight úrokovou sazbu beze změny pod tlakem vládních úředníků, kteří si mysleli, že zvednutí sazeb by celostátně zvýšilo cenu půjček a tak by se negativně dotklo ekonomického růstu. „Není pravda, že by BoJ, na svém lednovém zasedání diskutovala o monetární politice pod jakýmkoliv tlakem ze strany vlády nebo pod jiným tlakem,“ odpověděl Inaba na zpochybňující otázky. V tom čase ministerský předseda Shinzo Abe a jeho ministerský kabinet podtrhnuli, že vláda a BoJ mají společný cíl, tedy vést ekonomiku k trvalému růstu, přičemž vláda ponechává rozhodování v měnových záležitostech na BoJ. Ale Hidenao Nakagawa, generální tajemník vládnoucí Liberální demokratické strany, otevřeně kritizoval politiku pomalého zvyšování sazeb, kterou uskutečňuje BoJ tak, aby se vyhnula rozsáhlým fluktuacím v růstu a inflaci s tím, že je ještě příliš brzy na zvednutí sazeb. Devítičlenná bankovní rada BoJ, tehdy v lednu, hlasovala poměrem 6-3, k ponechání overnight sazby na úrovni 0,25%, když většina hlasujících guvernérů vyjádřila nejistotu ohledně spotřeby a cen. V únoru, když rada viděla jasnější ekonomický a inflační výhled, hlasovala v poměru 8-1, pro zvednutí sazeb na cílovou hladinu 0,5%, což bylo druhé zvýšení od postupného utahování opasku v poskytování půjček, které začalo v červnu 2006. „Pokud by byly krátkodobé úrokové sazby ponechány na extrémně nízké úrovni, po dlouhé časové období, vyvolalo by to zvýšené očekávání inflace a obavy na trhu, což by vyvinulo tlak na zvýšení dlouhodobých úrokových sazeb“, řekl Inaba.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
