Japonští spotřebitelé jsou méně pesimičtější

16.05.2007 | , RSJ Invest
INVESTICE


perex-img Zdroj: Finance.cz

Index spotřebitelské důvěry v Japonsku se šplhá nahoru a zhmotňuje se tak zlepšené klima japonské ekonomiky. Stále však zůstává pod hranicí 50 bodů, která rozlišuje pesimismus od optimismu.                                                                                                                                                                   Samotná hodnota indexu v měsíci dubnu dosáhla 47,4 bodu po březnových 46,8. Japonské domácnosti mají důvod ke zlepšení důvěry, především díky přijatelné nezaměstnanosti, která se drží na devítiletém minimu a vzrůstu průmyslové aktivity. Je otázkou, zda-li se slibnější důvěra domácností projeví také na silnější spotřebě, která by měla být tažnou silou ekonomiky v následujících čtvrtletích.                                                                                                   Dnes začíná dvoudenní zasedání měnového výboru BoJ, které bude zakončeno rozhodnutím o sazbách s následnou tiskovou konferencí guvernéra BoJ, T. Fukuiho. Průzkumy mezi analytiky ukazují na ponechání úrokových sazeb na 0,50 procentech.                                                                                        Trh s futures kontrakty na krátkodobou úrokovou sazbu na euroyen je prozatím poměrně klidný. Kontrakt expirující v červnu se nyní v Londýně obchoduje za 99,31 a to odpovídá úroku 0,69 procenta.      

Autor článku

Ladislav Soukup  

Články ze sekce: INVESTICE