... eurozóny, který působí na importní ceny, se možná blíží ke konci, což je způsobené vlivem zvýšených inflačních tlaků v těchto zemích“, řekl Trichet. „Nedávné nárůsty cen zboží importovaného z levných zemí mohou být interpretovány jako znak toho, že se začíná vytrácet vliv deflačního dopadu, který v minulosti z těchto zemí přicházel. Navíc z perspektivy hledící do budoucnosti se cenový tlak na některé komodity zdá být potenciálním zdrojem silných protichůdných cenových šoků. Tento vývoj jasně znamená zvyšující se riziko cenové stability,“ řekl Trichet včera na přednášce na Graduate School of Economics v Barceloně. Text přednášky byl publikován na stránkách ECB. Trichet dále řekl, že globalizace vedla ke konfliktním tlakům na inflaci eurozóny a dezinflace přitom byla částečně vyrovnána cenami výrobků. Z druhé strany na ni působilo silné zrychlení v cenách komodit, jako výsledek rapidního růstu na trzích Emerging Markets. Odhaduje se, že čistý efekt měl během uplynulých 5 – 10 let jen malý tlumící dopad na inflaci eurozóny a to přibližně v rozsahu 0,3 procentní body ročně. Výzkum ECB dále ukazuje, že otevřenost eurozóny k importům měla v letech 1996 -2004 přímý tlumící efekt na inflaci cen výrobců eurozóny, v rozsahu 0,1 – 1,0 procentních bodů za rok. Tlumící efekt se projevoval i na inflaci spotřebitelských cen a to v rozsahu 0,05 – 0,2 procentních bodů ročně.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
