To zvýšilo obavy o snížení poptávky podniků po průmyslových kovech. Snížená spotřeba průmyslu a stavebnictví přispěla k poklesu ceny mědi o 20% od září 2000. Podle Bernarda Schilberga, prezidenta Schilberg Integrated Metals – firmy která vyrábí měděné součástky a dráty, je poptávka ze strany firem využívající tento kov velice chabá. Jak říká: „od února jsme svědky skutečného exodu v tomto odvětví“. Během prvních tří měsíců tohoto roku vyrobila společnost Ford Motor Co. v Severní Americe o 15% méně aut, jak klesající spotřebitelská poptávka způsobila zvýšení počtu vozů na parkovacích místech dealerů. Průměrný automobil obsahuje cca 50 liber mědi (asi 20 kg). Jak se ekonomika zpomaluje, průmyslníci prodávají ze zásob na skladech a redukují svou poptávku po spotřebním materiálu pro výrobu svého zboží. Poměr zásob k prodejům činil v březnu podle ministerstva obchodu USA 1,37, což je nejvyšší úroveň od ledna 1999. Celosvětová produkce mědi převýšila v únoru poptávku o 18 000 tun. Včera na Commodity Exchange v New Yorku oslabil červencový futures kontrakt na měď o 1,1% na hodnotu 75,5 centů za libru. V Londýně na London Metal Exchange poklesl kurz mědi s tříměsíčním dodáním o 1,2% na úroveň 1 663 USD za tunu (75,43 centů za libru).