...zdvojnásobit na 300 mil. USD ze 150 mil. USD v roce 2007. Důvodem by měl být růst ukrajinského reklamního trhu ze 400 mil. na 1000 mil. USD, přičemž CME by za tímto tempem neměla zaostat. Náš odhad je zhruba na úrovni 200 mil. USD, přičemž důvodem je nižší očekávaný růst ukrajinského reklamního trhu. Pan Garin dále dodal, že Ukrajina by měla pro CME být v příštích letech nejrychleji rostoucím trhem a postupně by měl vzrůst i význam Ukrajiny z hlediska celkových hospodářských výsledků (v roce 2007 CME na Ukrajině realizovala 15% celkových tržeb). Dále byl potvrzen celoroční výhled skupiny CME (tržby 1,1 mld. USD, EBITDA 425 mil. USD). Lze souhlasit, že v příštích letech by se ukrajinský trh měl stát pro CME klíčovou oblastí. Ukrajinská populace (47 mil. EUR) totiž představuje zhruba polovinu obyvatel ze šesti zemí, kde CME působí (celkem 90 mil. obyvatel). V minulém roce se CME na Ukrajině potýkala s poklesem sledovanosti a se zvýšenou konkurencí na velmi fragmentovaném a konkurenčním trhu. V příštím letech společnost CME očekává, že by se díky zvýšeným investicím měla stát nejvýznamnějších hráčem na trhu. Pomoci by ji v tom měla i multi-kanálová strategie a nedávné navýšení vlastnického podílu ve Studiu 1+1 z 60% na 90%, což jí dá možnost lepšího řízení své dceřiné společnosti. Zveřejněnou zprávu hodnotíme lehce pozitivně či neutrálně a nečekáme výrazný dopad na obchodování. Předpokládáme, že další komentář týkající se ukrajinských operací by mohl být prezentován při výsledcích za 2Q08 (na přelomu července a srpna).