...televizních stanicích v Bulharsku (TV2 a Ring TV), čímž dochází k další expanzi v regionu střední a východní Evropy. Cena transakce (bude placena v hotovosti) se odhaduje na 172 mil. USD (4,1 USD/akcie či 61 Kč/akcie) před úpravou o dluh, pracovní kapitál a zatím neznámé závazky. Uzavření transakce je očekáváno během dvou týdnů. Podrobnější informace zatím nebyly zveřejněny, a proto zatím hodnotíme zprávu jako neutrální s tím, že vstup na bulharský trh lze vnímat pozitivně z hlediska pokračující expanzní strategie společnosti. Bulharský reklamní trh by měl CME poskytovat růstový potenciál, jelikož se čeká jeho průměrný 20% růst v letech 2008-2012. Po uzavření transakce bude mít Top Tone prodejní opci na zbývající 20% podíl v kupovaných aktivech. Opce může být uplatněna po pěti letech od uzavření transakce za cenu určenou na základě dohodnutého ocenění. Zároveň CME bude mít nákupní opci na koupi 14% podílu (po pěti letech od uzavření transakce). V souvislosti s akvizicí CME také uzavře dohodu o konzultačních službách s Krassimirem Guergovem, který je známým podnikatelem v oblasti bulharských médií, a který bude pokračovat v poradenské činnosti u kupovaných či dalších aktiv v Bulharsku. Tuto dohodu o spolupráci hodnotíme pozitivně, jelikož CME poskytne potřebné know-how při vstupu na nový trh (jedná se již o sedmou zemi, ve které CME bude působit) a omezí tak možná rizika. TV2 byla spuštěna v listopadu 2007 a v současné době má 70% technické pokrytí a lze ji proto považovat za stanici ve fázi rozvoje, která bude vyžadovat nutné investice. Je jednou ze tří soukromých celostátních televizních sítí, přičemž vedle nich ještě vysílá kanál státní televize. Ring TV je sportovní kanál, tedy tematicky zaměřený kanál, který tak bude zapadat do multikanálové strategie CME. Vzhledem ke spuštění TV2 v listopadu loňského roku se domníváme, že sledovanost této stanice nemusí být velká, ale je nutno si uvědomit, že se jedná o investici, která přinese své ovoce teprve v budoucnu. K tomu by mělo přispět i relativně slabší konkurenční prostředí (3 soukromé + 1 státní televize). Adrian Sarbu (provozní ředitel) věří, že CME by se během příštích pěti let mohla stát jedničkou na bulharském televizním trhu, k čemuž by měly přispět očekávaná synergie s rumunskými operacemi a využití již získaných zkušeností z ostatních trhů. Nutno doplnit, že rozvoj obou televizních stanic a snaha získat vůdcovství na trhu bude určitě vyžadovat nemalé kapitálové výdaje v příštích letech, a proto lze očekávat, že hospodaření z hlediska ziskovosti nebude v prvních letech tak atraktivní, jako je tomu u zemí, kde CME drží pevnou pozici na trhu (např. ČR či Slovensko). Dle CME hodnota TV reklamního trhu v Bulharsku představovala 168 mil. USD v roce 2007, přičemž v dalších letech (2008-2012) se očekává jeho průměrný růst o 20% ročně, což lze považovat za velmi solidní tempo typické pro země ve střední a východní Evropě. Rychlejšímu růstu reklamních výdajů by měl přispět i vstup Bulharska do EU (r. 2007), resp. budoucí pravděpodobná konvergence reklamních výdajů k západoevropské úrovni. Byť zatím nemáme potřebné informace, tak vzhledem k velikosti bulharského trhu a dalších zemí, ve kterých CME podniká (měřeno počtem obyvatel; 8 mil. resp. 90 mil. obyvatel; 8% z celku), odhadujeme, že dopad akvizice do celkových tržeb by mohl být v řádu několika procent, a proto by vliv na celkové hospodaření CME měl být spíše menšího rozsahu.