Cena paládia včera spadla o téměř 12 procent, což je největší jednodenní propad za posledních 2 ˝ roku. Hlavní příčinou je mizivá poptávka z elektronického a automobilového průmyslu, které jsou hlavními odběrateli. Výrobci automobilů, kteří používají paládium v katalyzátorech, představují 2/3 světové poptávky a kvůli ekonomickému ochlazení čelí krizi. General Motors, Ford i DaimlerChrysler očekávají nejhorší prodeje od roku 1992 a japonské domácí prodeje automobilů klesly v září o 4,1 procenta. Cena paládia je ve volném pádu, protože slabou poptávku doplňuje vysoká nabídka, převážně z Ruska. Cena kovu s okamžitým dodáním spadla o 43 dolarů (11,9%) na 320 dolarů za unci, přičemž na začátku roku se obchodovalo i přes 1100 dolarů za unci. Od rekordního nárůstu v lednu letošního roku ztratil kurz 71 procent! Spolu s paládiem klesá i kurz platiny, který je jeho substitutem při výrobě katalyzátorů i elektroniky. Lednový futures v New Yorku včera spadl o 13,8 dolaru (3,25%) na 410,5 dolaru za unci a dnes ráno v Tokiu klesl aktivní srpnový futures o burzovní limit 80 jenů na 1408 jenů za gram. Vzhledem k nejistému výhledu automobilek i elektronického průmyslu očekáváme další pokles cen obou kovů.