Ranní přehled 29/09: Zentiva, CME, AAA Auto

29.09.2008 | , Atlantik FT
INVESTICE


Index PX: 1 274 bodů (pokles o 2,1 % d/d), objem: 2 624 mil. Kč   Zentiva: Neutrální zpráva (Analytik: Milan Vaníček)...

... V akcionářské struktuře Zentivy se objevil nový významný akcionář, společnost Belviport Trading Ltd. s 6,08 %. Žádné bližší informace oznámeny nebyly. Předpokládáme, že se mohou objevit spekulace o původu a zájmu/cílích společnosti či zda nejedná v nepřímé shodě s některými z účastníků snahy o převzetí Zentivy. Objevení se nového významného investora považujeme za neutrální. Akcionář Podíl na kapitálu Hlasovací práva Sanofi-Aventis Group 24,9 % 24,9 % PPF and Generali PPF Holding B.V. 19,2 % 19,2 % Fervent Holdings Limited 7,6 % 7,6 % Belviport Trading Ltd. 6,1 % 6,1 % Management a zaměstnanci 5,9 % 5,9 % Ostatní instit. a soukromí investoři 36,3 % 36,3 % Celkem 100,0 % 100,0 % Zdroj: Zentiva   CME: Neutrální zpráva (Analytik: Patrick Vyroubal) Dle mediální agentury OMD celkové čisté reklamní výdaje v ČR vzrostou v roce 2009 o 3,2 % r/r na 29,6 mld. Kč. Největší podíl tradičně připadne na reklamu v TV, která se zvýší o 3,7 % r/r na  11,9 mld. Kč (40,2 % celkových výdajů; +0,2 p.b. r/r). Nejdynamičtějším médiem je v současnosti internet, který by měl zaznamenat reklamní výdaje v hodnotě 4,1 mld. Kč (+19,9 % r/r) s podílem 13,8 % na celkových výdajích do reklamy (+1,9 p.b. r/r). Michael Garin (generální ředitel CME) předpokládá, že cena reklamy v ČR by se v roce 2009 měla zvýšit více (cca 20 %) než tomu bylo letos. CME se v poslední době snaží stále více pronikat do oblasti internetové reklamy, která je nejsilněji rostoucím segmentem reklamních výdajů.   AAA Auto: Neutrální zpráva (Analytik: Patrick Vyroubal) Představenstvo AAA Auto v pátek schválilo prodej pobočky v Brně a její přesunutí do jiné lokality. Byl také potvrzen záměr vstupu na ruský trh v příštím roce. V rámci ozdravného plánu rumunské pobočky byl schválen návrh, který v budoucnu umožní prodej 49 % rumunské divize rumunskému partnerovi z automobilového průmyslu, což by mělo zlepšit přístup k nejvíce žádaným ojetým vozům, kterých má firma nyní nedostatek. Z hlediska hospodaření společnost viděla pozitivní vývoj v prvních šesti týdnech 2. pololetí, ale pak nastal tradiční sezónní efekt (letní dovolené). Provozní výdaje by měly dále klesat díky ozdravným opatřením.

Autor článku

Atlantik FT  

Články ze sekce: INVESTICE