... Americký Senát včera schválil upravenou verzi záchranného plánu pro finanční sektor, který počítá s vynaložením až 700 mld. USD (přes 12 mld. Kč) na podporu finančních trhů. Oproti původnímu plánu, který v pondělí odmítla Sněmovna reprezentantů, počítá nový návrh s vyšší ochranou bankovních vkladů, včetně navýšení maximálního limitu pojištěné částky ze 100 tis. na 250 tis. dolarů a rozšíření daňových úlev pro firmy. Upravený návrh musí být ještě schválen dolní komorou, která bude s největší pravděpodobností hlasovat v pátek večer středoevropského času. ČEZ: Neutrální zpráva (Analytik: Petr Novák) Podle deníku HN, s odvoláním na privatizační poradce Albánie, ČEZ vynaloží více než 420 mil. EUR (přes 10 mld. Kč; 17 Kč na akcii) na koupi kontrolního balíku v albánském distributorovi elektřiny Operatori i Sistemit te Shperndarjes (OSSH). Vítězství ČEZu v tendru bylo oznámeno již v pondělí. Kromě kupní ceny 102 mil. EUR ČEZ navíc investuje během pěti let 200 mil. EUR do aktivit OSSH a splatí jeho dluh ve výši 122 mil. EUR. Albánský trh má dle našeho názoru velký potenciál v růstu spotřeby, nezbytně nutné však bude postavit v Albánii nové výrobní zdroje. Zentiva: Neutrální zpráva (Analytik: Milan Vaníček) V akcionářské struktuře Zentivy se opět staly některé změny. Poměrně nový významný akcionář, společnost Belviport Trading Ltd., oznámila, že navýšila svůj podíl z 6,08 % na 10,1 %. Další navýšení není vyloučeno. Žádné bližší informace oznámeny nebyly. Stále není zřejmé, kdo stojí za touto společností, a nejsou známy ani žádné další podrobnosti o jejích záměrech. Vstupem dalších akcionářů se komplikuje situace kolem zvýšené nabídky Sanofi-Aventis na odkup akcií Zentivy (1,150 Kč/akcii), protože nabídka je podmíněna navýšením podílu nad 50 %. Pokud by nabídku nevyužil některý z významných akcionářů (kromě managementu, který už využití slíbil), muselo by nabídku využít téměř 100 % ostatních akcionářů. Zvyšování podílu v Zentivě jednotlivými akcionáři hodnotíme neutrálně. Nadále doporučujeme investorům vyčkat nejméně do 28. listopadu, kdy končí nabídka ze strany Sanofi-Aventis, na případné neočekávané kroky, které by mohly mít vliv na vývoj ceny akcie. Pokud se žádné nové informace neobjeví, doporučujeme nabídky Sanofi-Aventis využít, protože nám připadá opodstatněná. Akcionář Nový podíl na kapitálu Předchozí podíl na kapitálu Sanofi-Aventis Group 24,9 % 24,9 % PPF a Generali PPF Holding B.V. 21,6 % 19,2 % Belviport Trading Ltd. 10,1 % 6,1 % Fervent Holdings Limited 7,6 % 7,6 % Capital World Investors* 7,5 % 7,5 % Management a zaměstnanci 5,9 % 5,9 % Ostatní investoři 22,4 % 28,8 % Celkem 100,0 % 100,0 % Zdroj: Zentiva, Bloomberg *není nahlášen u holandského regulátora, ale je dlouhodobý investor ve společnosti CME: Neutrální zpráva (Analytik: Patrick Vyroubal) Podle deníku E15 plánuje TV Nova (vlastněná CME) v příštím roce zvýšit cenu reklamních časů až o 20 %, stejně jak tomu bylo na začátku tohoto roku. Na tento krok budou reagovat také ostatní hráči na trhu, zdražení chystá i televize Prima. Zvyšování cen televizní reklamy nahrává ostatním médiím, především internetu, kam se CME v poslední době také snaží stále více pronikat. VIG: Neutrální zpráva (Analytik: Milan Lávička) Pojišťovna Vienna Insurance Group (VIG) včera oznámila, že dokončila prodej svého podílu (60,5%) v Bank Austria Creditanstalt Versicherung pojišťovně ERGO Versicherungsgruppe. Prodej tohoto podílu byla jedna z podmínek, kterou Evropská komise stanovila při schvalování akvizice pojišťovacích divizí Erste Bank. Transakce již byla oznámena dříve, a proto neočekáváme žádný vliv na cenu akcií VIG.



				
								
						Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
					
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					