...Obavy v ekonomice převládají především v oblasti odhadů budoucích příjmů, které budou u průmyslových podniků v příštích několika týdnech a měsících v relativně velké míře redukovány. Děje se tak proto, že ekonomické výhledy nejsou nikterak pozitivní a naopak centrální banky jsou čím dál tím více nervózní a pouštějí se i do experimentálních procedur, jako v současnosti například americký FED, který snížil klíčové referenční sazby na 0% a nemá tak k dispozici nástroj monetární ekonomiky a bude se muset v případě další potřeby oživení peněžního trhu uchýlit k méně známým praktikám. FED byl navíc následován i Bank of Japan, jež se zatím nedostala se sazbami na nulu, nicméně je snížila na 0,1%, což v podstatě znamená to samé. Další problémy se včera vyrojily i okolo GE, která se potýká s nízkými kreditními zdroji (dokonce se spekuluje o případném snížení ratingu z AAA do dvou let) a jasně naznačuje, že vládní balíčky nedokázaly úvěrovou likviditu nikterak výrazně ovlivnit. Nejhůře si vedly ropné společnosti, které vesměs reagovaly na rozhodnutí OPECu, zapříčiňující prudký pokles ceny ropy. Americké automobilky, snažící se o záchranu a udržení své existence, konečně dokázaly vyjednat udržovací úvěry, které by jim měly pár měsíců pomoci přežít, dokud se nerozhodne o nové koncepci záchrany.
Dnešek bude spíše v negativním duchu, což potvrzuje i open Evropy a amerických futures, jež jsou mírně v záporu.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
