Ranní přehled 16/03: Zentiva, Orco, CME

16.03.2009 | , Atlantik FT
INVESTICE


perex-img Zdroj: Finance.cz

Index PX: 669,3 bodu (+2,2 % d/d), objem: 1 452 mil. Kč. Zentiva: Neutrální zpráva (Analytik: Milan Vaníček) Dle Hospodářských...

...novin Sanofi-Aventis po uplynutí dobrovolné nabídky převzetí nakoupila cca 1 mil. akcií Zentivy, a tak ke 12. březnu měla v Zentivě 97,72% podíl (po vypořádání dobrovolné nabídky držela 94,2% podíl). Dle holandského práva Sanofi-Aventis nevzniká povinnost učinit dodatečnou nabídku převzetí. Nicméně protože Sanofi-Aventis přesahuje zákonnou hranici více než 95% podílu, chce v nejbližší budoucnosti zahájit proces vytěsnění minoritních akcionářů s cílem následně vyřadit akcie Zentivy z obchodování na pražské a londýnské burze. Nákupy Sanofi-Aventis stály pravděpodobně za růstem ceny akcií Zentivy v minulém týdnu. Orco: Neutrální zpráva (Analytik: Patrick Vyroubal) Podle francouzského regulatorního orgánu (AMF) se největším akcionářem Orco stala Prosperita investiční společnost, a.s., která k 3. březnu vlastnila 5,02 % akcií Orca, které nakoupila na volném trhu. Dle Hospodářských novin Prosperita IS předpokládá, že by svůj podíl mohla dále navyšovat v závislosti na hospodářské situaci ve světě a v Orcu. Nákup akcií vnímá Prosperita IS jako dlouhodobou investici, přičemž chce Orcu pomoci při strategii a restrukturalizaci. Proto chce Prosperita IS požádat o nominaci svých zástupců do některých orgánů Orca a jednat se společností o spolupráci. Předpokládáme, že Prosperita IS bude mít díky svému podílu výrazný vliv na rozhodování valné hromady Orca, která se koná 30. dubna. CME: Negativní zpráva (Analytik: Patrick Vyroubal) Podle TNS SK (nezávislá agentura pro výzkum mediálního trhu) hrubé výdaje (bez započítání slev aj.) na TV reklamy na Slovensku klesly v lednu meziročně o 57 % na 31,9 mil. EUR (ze 74,3 mil. EUR za 1/2008). Důvodem je větší opatrnost inzerentů na počátku roku s tím, jak někteří stále ještě nemají určenu konečnou výši marketingového rozpočtu. U ostatních médií výdaje přinejmenším stagnovaly, což je překvapivé. Přestože lednová statistika může být dost zavádějící kvůli vyčkávání inzerentů, za celý rok lze očekávat pokles reklamních výdajů.

Autor článku

Atlantik FT  

Články ze sekce: INVESTICE