...měly firmy již do konce března roku 2010 předložit svůj návrh investic, které uskuteční, aby snížily emise CO2. Firmy v ČR dostanou totiž povolenky v období 2013-2020 zdarma pouze tehdy, pokud proinvestují peníze do nových šetrnějších technologií v objemu tržní hodnoty zdarma přidělených povolenek v období 2013 až 2020, přičemž polovinu tohoto objemu by tak musely proinvestovat již do konce roku 2011. V časových termínech předložení plánu investic a uskutečnění těchto investic je zásadní problém pro konkurenty ČEZu na českém trhu. ČEZ by měl výše nastíněné investice stihnout a měl by se tak v roce 2013 dostat pouze na 30 % nákupu emisních povolenek. ČEZ však doposud nesdělil, zda se mu této hranice podaří dosáhnout. Trh však s touto variantou (pouze 30% nákup v roce 2013) počítá. ČEZ včera představil svůj strategický záměr, který spočívá v investicích do obnovitelných zdrojů, podpoře malých výrobních zdrojů a rozvoji elektromobilů. Do rozvoje elektromobilů v ČR tak chce ČEZ do roku 2020 investovat 500 mil. Kč. ČEZ by z toho mohl v budoucnu profitovat v růstu poptávky po elektřině. V oblasti obnovitelných zdrojů chce ČEZ investovat 30 mld. Kč do roku 2020. Důvodem investic do těchto zdrojů je hlavně nová CO2 legislativa (dražení povolenek po roce 2013) a také podpora plánů EU na zvýšení výroby z obnovitelných zdrojů. Dále chce ČEZ investovat 5 mld. Kč do rozvoje nových technologií.



Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
