...Vyroubal) Podle TNS Media Inteligence hrubé reklamní výdaje v TV v ČR za prvních devět měsíců tohoto roku vzrostly o 6,9 % r/r na 19,9 mld. Kč. Výdaje za celý trh klesly o 3,2 % r/r na 42 mld. Kč. Dle dřívějších odhadů čisté výdaje do TV reklamy (příjmy, které TV reálně obdrží po zahrnutí slev, bonusů a barterů) však dle Asociace reklamních agentur za celý rok poklesnou o 20-30 % a dle mediální agentury OMD o 25 % (z toho TV o 27%). OMD čeká pokles u TV reklamy i příští rok (-13 %) a zotavení až v roce 2011. Dle CME letos trh s TV reklamou v ČR klesne o 23 %, ale příjmy CME jen o 20 % (zvýšení tržního podílu). V roce 2010 CME očekává růst trhu o 6 %. Náš odhad je 2 %, přičemž riziko představuje pomalé zotavení ekonomiky. Výše uvedené skutečnosti jsou již trhu známy. IPO (Analytik: Petr Novák) Dle zprávy deníku HN by mohla sázková společnost Fortuna nabídnout své akcie investorům na pražské burze. Tiskový mluvčí vlastníka Fortuny (společnost Penta) sdělil, že společnost plánuje dále zvyšovat hodnotu fortuny, jednou ze zvažovaných alternativ může být také IPO. Mluvčí Penty Danko dále řekl, že konečné rozhodnutí může být však přijato až v roce 2010. Penta svůj záměr prodat Fortunu oznámila již loni, ale nenašel se žádný vhodný kupec. Penta koupila Fortunu na přelomu let 2004 a 2005 za zhruba 2 mld. Kč. Nyní by si představovala výnos z prodeje jistě vyšší. Další společnosti, které ohlásily svůj záměr vstoupit na burzu v Praze, jsou logistická CS Cargo. Dále se hovoří o sázkové kanceláři Chance a technologické společnosti Zoner. Aktuálně to však nevypadá, že by nějaká z těchto společností na burzu příliš spěchala.