...ukazatel spotřebitelské důvěry Japonska setrval oproti září beze změny na dvouletém maximu.
Klíčový indikátor zkoumá čtyři kategorie: živobytí, zdroj příjmů, zaměstnanost a ochota nakupovat zboží dlouhodobé spotřeby. Měsíční průzkum odráží vzorek okolo 6720 z celkového počtu 47,8 milionů japonských domácností. Spotřebitelská důvěra Japonska nepřímo signalizuje budoucí trend spotřebitelských výdajů, jenž se na růstu druhé největší světové ekonomiky podílí z jedné poloviny.
Říjnový index spotřebitelské důvěry Japonska CCI dosáhl 40,5 bodů stejně jako v září a byla to nejvyšší hladina od října 2008 (42,8 bodů). Ukazatel zaměstnanosti klesl o 0,3 bodu na 36,1 bodů, což byla druhá nejvyšší hladina od března 2008. Ukazatel růstu mezd přidal 0,2 bodu na devatenácti měsíční vrchol 38,7 bodů, indikátor ochoty utrácet vzrostl o 0,2 body na 46,3 bodů -druhou nejvyšší hladinu od června 2007.