...oblastech, jako životní prostředí, zdravotnictví a turistiky. Novou strategii nastínil premiér Hatoyama po schůzce vlády ve středu ráno prohlášením, že hrubý domácí produkt Japonska vzroste do fiskálního roku 2020-21 z letošních 473 bilionů jenů na 650 bilionů jenů.
Kabinet si klade střednědobý cíl snížit míru nezaměstnanosti z listopadové hladiny 5,2% do rozpětí 3,0% až 3,9%. Rovněž chce do roku 2020-21 vytvořit hodnotu poptávky v oblastech shora uvedených vyšší jak 100 bilionů jenů.
Podle obrysu růstové strategie plánuje japonský úřad vlády vytvořit 1,4 milionů nových pracovních míst v oblasti životního prostředí a do roku 2020 snížit globální emise o 1,3 miliard tun, ze současných 28 miliard tun. To by mohlo podpořit turistiku i regionální ekonomiky v zemi vycházejícího slunce. Vláda si klade za cíl ztrojnásobit počet zahraničních turistů ke konci příštího desetiletí na 25 milionů, také chce usnadnit vydávání turistických víz.
Kromě životního prostředí, zdravotnictví a turistiky se zaměří na podporu investic do výzkumu a vývoje vědy a technologií. Rovněž zvažuje přípravu oblasti volného obchodu mezi členy APEC a využít tokijské letiště Haneda jako centrum pro mezinárodní letecké linky. Kabinet bude pracovat na ambiciózní strategii do června příštího roku.



Electra dorazila do Česka a tentokrát to není ta Baťova. Hlavní roli hrají elektromobily
Svatý grál ctitelů supersportů: Lamborghini Miura slaví 60 let
Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
