...nakupovali jarní oděvy i další sortiment včetně luxusního zboží a pomohli maloobchodníkům vykázat nejlepší tržby od listopadu 2007. Protože skromnost domácností stále přetrvává, většina obchodníků nabízela výrazné slevy nebo exkluzivní nabídky.
Předběžný odhad ICSC uvedl, že srovnatelné tržby největších maloobchodníků v únoru meziročně rostly o 3,7% a rychleji než o 3,0% v lednu. Byl už třetí nepřetržitý měsíc růstu který překonal očekávání. Analytické odhady projektovaly 2% zvýšení. Průzkum je založen z výsledků tržeb obchodů otevřených nejméně jeden rok a je považovaný za klíčový indikátor maloobchodu.
Podle hlavního ekonoma ICSC Michaela Niemira se zákazníci začínají pomalu vracet do obchodů kde běžně nakupovali před recesí. Výsledek je přesto deformovaný ostrým poklesem srovnatelných tržeb v únoru 2009.
Zákazníky neodradily od nakupování přívaly sněhu a starosti o ekonomiku. Navštívili širokou škálu obchodníků, od prodejce luxusního zboží Nordstrom, přes Macy a Dillard po diskontního prodejce Target. Většina společnosti v únoru reportovala nárůst tržeb a výsledky překonaly odhady analytiků Wall Street.
Spotřebitelská důvěra USA v únoru podle průzkumu ISR sklouzla z dvouletých maxim zhoršením výhledu. Telefonický průzkum Conference Board naopak uvedl, že se důvěra po čtyřech měsících prudce zhoršila a kvůli současné situaci klesla na osmiměsíční minimum. Únor je po lednu druhý nejméně významným měsícem roku pro maloobchodníky. Březnová a dubnová data by mohla poskytnout skutečnost o chování amerických spotřebitelů.