...očekávání. Auditované výsledky budou publikovány 29. dubna. Tržby poklesly o 44% r/r na 165,1 mil. EUR a byly v souladu s naším očekáváním 165,0 mil. EUR. Nižší tržby plynou z menšího počtu prodaných vozů (-39% r/r vs. oček. -39% r/r; vliv ekonomického prostředí a uzavření některých poboček). Hrubý zisk klesl na 38,2 mil. EUR (-44% r/r) a byl mírně nižší než naše očekávání 39,0 mil. EUR. Marže hrubého zisku dosáhla 23,1% (-0,1 p.b. r/r; oček. 23,6%). Celkové provozní náklady se díky programu úsporných opatření a uzavření poboček snížily o 51% r/r na 31,9 mil. EUR a byly nižší než naše očekávání 34,2 mil. EUR. EBIT dosáhl 5,1 mil. EUR (0,4 mil. EUR v r. 2008) a překonal naše očekávání 3,2 mil. EUR zejména vlivem nižších provozních nákladů. Čistý zisk u pokračujících operací dosáhl 2,7 mil. EUR (-2,2 mil. EUR v r. 2008; 0,5 mil. EUR ve 4Q09) a byl vyšší než naše očekávání (1,2 mil. EUR) díky nižším než očekávaným provozním a finančním nákladům. Ztráta z nepokračujících operací dosáhla 1,5 mil. EUR (oček. -1,0 mil. EUR; -30,2 mil. EUR v r. 2008). Celkově byl vykázán čistý zisk 1,2 mil. EUR (oček. 0,2 mil. EUR; -32,4 mil. EUR), čímž společnost splnila cíl celoročního zisku. Společnosti se v roce 2009 podařilo stabilizovat hospodaření a úspěšně realizovat úsporná opatření, která umožnila návrat do zisku. Přestože se v ekonomice objevují náznaky zlepšení, tak pokračující slabost spotřebitelské poptávky by měla být nadále limitujícím faktorem hospodaření společnosti. V roce 2010 chce společnost prodat stejný či lehce nižší počet vozů a plánuje otevřít 1 až 3 nové pobočky. Akcie AAA Auto na pražské burze posilují o 4,2% d/d na 14,7 Kč (12:00 hod.). Analýza V roce 2009 tržby poklesly o 44% r/r na 165,1 mil. EUR a byly v souladu s naším očekáváním 165,0 mil. EUR. Nižší tržby plynou z menšího počtu prodaných vozů (-39% r/r vs. oček. -39% r/r; vliv ekonomického prostředí a uzavření některých poboček). Počet poboček klesl na 25 ke konci roku 2009 (35 poboček v r. 2008). Průměrná cena za auto klesla o 26% r/r na 3911 EUR. Tržby z prodaných vozů se snížily na 142,8 mil. EUR (-42% r/r; 87% celkových tržeb), tržby z finančních služeb na 18,9 mil. EUR (-42% r/r; 11% celkových tržeb) a ostatní tržby na 3,4 mil. EUR (-76% r/r). Hrubý zisk klesl na 38,2 mil. EUR (-44% r/r) a byl mírně nižší než naše očekávání 39,0 mil. EUR. Marže hrubého zisku dosáhla 23,1% (-0,1 p.b. r/r; oček. 23,6%). Marže u aut vzrostla na 11,9% (+2,4 p.b. r/r; oček. 12,2%) s tím, jak se společnost snažila zachovat absolutní marži (při poklesu ceny za auto), což vedlo k růstu relativní marže. Celkové provozní náklady se díky programu úsporných opatření a uzavření poboček snížily o 51% r/r na 31,9 mil. EUR a byly nižší než naše očekávání 34,2 mil. EUR. Personální náklady poklesly o 51% r/r na 14,2 mil. EUR (oček. 15,2 mil. EUR). Počet zaměstnanců poklesl o 24% na 1099 z předchozích 1440. Marketingové náklady klesly na 4,1 mil. EUR (-43% r/r; oček. 3,5 mil. EUR) a ostatních provozní náklady na 13,6 mil. EUR (-53% r/r; oček. 15,3 mil. EUR). EBITDA skončila v zisku 7,1 mil. EUR (oček. 5,6 mil. EUR; 3,6 mil. EUR v r. 2008). Odpisy se snížily o 37% r/r na 2,0 mil. EUR (oček. 2,4 mil. EUR; nižší počet poboček). EBIT dosáhl 5,1 mil. EUR (0,4 mil. EUR v r. 2008) a překonal naše očekávání 3,2 mil. EUR zejména vlivem nižších provozních nákladů. Finanční náklady činily 0,8 mil. EUR (oček. 1,5 mil. EUR). Úrokové náklady byly 1,3 mil. EUR (nižší objem dluhu; oček. 1,5 mil. EUR), ostatní finanční výnosy dosáhly 0,5 mil. EUR (oček. 0,2 mil. EUR). Čistý zisk u pokračujících operací dosáhl 2,7 mil. EUR (-2,2 mil. EUR v r. 2008; 0,5 mil. EUR ve 4Q09) a byl vyšší než naše očekávání (1,2 mil. EUR) díky nižším než očekávaným provozním a finančním nákladům. Ztráta z nepokračujících operací dosáhla 1,5 mil. EUR (oček. -1,0 mil. EUR; -30,2 mil. EUR v r. 2008). Celkově byl vykázán čistý zisk 1,2 mil. EUR (oček. 0,2 mil. EUR; -32,4 mil. EUR), čímž společnost splnila cíl celoročního zisku. Společnosti se v roce 2009 podařilo stabilizovat hospodaření a úspěšně realizovat úsporná opatření, která umožnila návrat do zisku. Přestože se v ekonomice objevují náznaky zlepšení, tak pokračující slabost spotřebitelské poptávky by měla být nadále limitujícím faktorem hospodaření společnosti. V roce 2010 chce společnost prodat stejný či lehce nižší počet vozů a plánuje otevřít 1 až 3 nové pobočky. IFRS, kons. (mil. EUR) 2009 r/r 2008 eAFT Tržby 165,1 -44% 293,9 165,0 Hrubý zisk 38,2 -44% 68,4 39,0 Hrubý zisk marže 23,1% -0,1 p.b. 23,3% 23,6% EBITDA 7,1 98% 3,6 5,6 EBITDA marže 4,3% 3,1 p.b. 1,2% 3,4% EBIT 5,1 1120% 0,4 3,2 Finanční výsledek -0,8 -58% -1,9 -1,5 Čistý zisk (pokr. operace) 2,7 n.a. -2,2 1,2 Nepokračující operace -1,5 -95% -30,2 -1,0 Čistý zisk bez minorit 1,2 n.a. -32,4 0,2 Zdroj: AAA Auto, ATLANTIK FT