...velké otazníky ohledně rychlého oživení sužovaného odvětví. Investiční podnikové výdaje byly opět opět čitelné a potvrzují hospodářské oživení. Velké dilema vzbuzují vyhlídky dražších cen benzínů v letošní motoristické sezóně. Někteří analytici předpokládají návrat rekordních cen 4 dolarů za galon.
Tuzemské automobilky v dubnu ohlásily sezónně očištěný prodej 8,78 milionů osobních a LUV vozidel, oproti 9,05 milionů v březnu. Analytické odhady očekávaly ročním tempo 8,8 milionů. Kombinovaný roční prodej tuzemských a zahraničních značek zpomalil z 11,7 mil na 11,2 milionů, podle údajů Autodata. Ve stejném období před rokem se prodalo v USA jen 9,2 milionů vozidel. Většina pozorovatelů předpokládá roční tempo prodejů mezi 11,5 až 12 miliony jednotek v roce 2010.
Prodej největší americké automobilky GM meziročně rostl o 7% na 183,6 tisíc, konkurenční Ford a Chrysler vyskočila poptávka o 25%. Japonské automobilce Toyota stoupl meziroční prodej o 24% na 157,4 tisíc a zařadila se v počtu prodaných vozidel na třetí příčku v USA. Podíl amerických značek se na severoamerickém trhu meziročně zvýšil o 1,1% na 45,4%.
Automobilce Toyota Motor rostl podíl na americkém trhu půl procenta na 16,1%. Model Camry a Corolla/Matrix drží v počtu prodejů USA první a třetí příčku. Druhou a čtvrtou pozici nejprodávanějších značek v USA si vysloužila další japonská značka Honda s modely Accord a Civic.
Prodej Honda v dubnu stoupl o 13% na 113,7 tisíc. Nejvyšší procentní nárůst z asijských značek reportovala opět automobilka Subaru 48%, dále Nissan 35%. Model Altima byl pátý nejprodávanější vůz v USA. Výborný výsledek zaznamenaly značky Hyundai Group, Isuzu a Mazda. Indická Tata Motor