Makro: Spotřebitelská důvěra Japonska v dubnu stále na 2,5-letém vrcholu

18.05.2010 | , X-Trade Brokers
INVESTICE


perex-img Zdroj: Finance.cz

Náladu japonských spotřebitelů v dubnu podpořil hospodářský výhled, více pracovních příležitostí a s tím spojený výhled příjmů a ochota utrácet. Míra...

...nezaměstnanosti v březnu poprvé za pět měsíců stoupla o 0,1% na 5,0%, avšak dostupnost nových pracovních míst se v ekonomice zvyšovala už třetí měsíc. Průmyslová výroba v březnu zrychlila o 0,3% a kromě února nepřetržitě roste třináct měsíců.

Hrozbou pro japonskou ekonomiku je stále deflace a silný devizový kurz jenu. Ceny v Japonsku nepřetržitě klesají.13 měsíců. Ekonomiku stále podporuje fiskální a monetární stimul doma i v zahraničí, stále postrádá impulz trvalého oživení soukromé spotřeby.

Průzkum úřadu vlády potvrdil, že ukazatel spotřebitelské důvěry Japonska v dubnu vyskočil o 1,1 bodu na 42,0 bodů, hladinu naposledy zaznamenanou v říjnu 2007 před recesí. Hranice 50 bodů odděluje růst od poklesu. Měsíční ukazatel odráží vzorek průzkumu zhruba sedmi tisíc z celkového počtu 47,8 milionů japonských domácností.

Spotřebitelskou důvěru v dubnu podpořil ukazatel zaměstnanosti a živobytí. Ukazatel zaměstnanosti vyskočil o 2,4 bodu až na dvouletý vrchol 38,3 bodů, indikátor živobytí vzrostl o 1,2 na 42,4 bodů a byl nejvýš od června 2007. Klíčový indikátor ochoty utrácet stoupl o 0,2 body na devítiměsíční vrchol 47,0 bodů, ukazatel růstu mezd přidal 0,9 na 40,4 bodů a byl nejvýš od listopadu 2007.

Autor článku

 

Články ze sekce: INVESTICE