...ve výši 3,8 % HDP pro rok 2010. Dle názoru našeho maďarského obchodního partnera Concorde Securities by tyto kroky měly daný cíl zajistit a navíc by měly být příznivé i z hlediska dlouhodobého ekonomického růstu. 2010 2011- Hlavní opatření Potenc. dopad (v mld. HUF) Potenc. dopad (% HDP) Potenc. dopad (v mld. HUF) Potenc. dopad (% HDP) Snížení mezd ve veřejné sféře, zmrazení výdajů 70 0,26% 120 0,45% Snížení mezd ve státních podnicích 30 0,11% 48 0,18% Zavedení zvláštního zdanění bank po dobu 3 let 185 0,70% 185 0,70% Zavedení rovné 16% daně z příjmu pro rodiny 0 0,00% -200 -0,75% Do dvou let zrušení daňových úlev 0 0,00% 260 0,98% Snížení korporátní daně z 19 % na 10 % pro podniky se zisky do 500 mil. HUF -20 až -40 -0,1 až -0,2% -20 až -40 -0,1 až -0,2% Zrušení některých "menších“ daní zanedbatelná položka zanedbatelná položka Rozšíření úvěrového programu pro střední a malé podniky zanedbatelná položka zanedbatelná položka Výše uvedené kroky by měly mít v letošním roce pozitivní dopad ve výši 0,5 % HDP a v roce 2011 také ve výši 0,5 %. Daný plán by tak měl vést ke snížení rozpočtového schodku na úroveň, která byla dohodnuta s MMF a EU. Daná opatření navíc naznačují určitý příznivý posun v ekonomické politice, a to z hlediska vlivu na dlouhodobý ekonomický růst – s nižší úrovní výdajů státu přichází nižší stupeň centralizace (centralizace je dočasně zvýšena dodatečným zdaněním bank po dobu tří let). Potenciální snížení výdajů na státní správu by mělo být základem pro nižší daňové příjmy. Dne názoru našeho maďarského obchodního partnera by tedy oznámené kroky měly pomoct splnit cíl rozpočtového schodku ve výši 3,8 % HDP v roce 2010 a snížení schodku pod 3 % HDP v roce 2011. Na druhou stranu nebyla zohledněna potenciální rizika, jako je například zadlužení státních společností nebo zadlužení obcí, které dosahuje 2,5-3% HDP, která zůstávají rizikovými faktory.