...německé domácnosti stále více znepokojují. Pozitivní zprávy o stavu ekonomiky a trhu práce prozatím nedokáží sentiment v zemi zlepšit.
Průzkum spotřebitelské důvěry zhruba 2000 německých domácností společností Gfk očekává pro měsíc červenec 3,5 bodů a oproti červnu žádnou změnu. V květnu ukazatel dosahoval 3,7 bodů. Většinový konsenzus analytiků předpokládal snížení na 3,3 bodů.
Ukazatel ekonomická očekávání stoupl o 1,6 bodů na 5,5 bodů poté, co ztratil 18,6 bodů v květnu. Pohybuje se tak těsně nad březnovou úrovní, zatímco v únoru ještě setrvával v záporných hodnotách. Meziročně je o více jak 28 bodů vyšší. Vzestupný trend vývozu má pozitivní účinek na hospodářský růst, obavy z recese postupně ustupují do pozadí.
Indikátor budoucí příjmy je stále negativně ovlivněn diskusemi o konsolidaci veřejných financí na úkor spotřebitelů. Současně se Němci obávají v důsledku vysokého zadlužení i rostoucí inflace. Ukazatel proto zaznamenal výrazný propad druhý měsíc. V červnu se snížil o 15,5 bodů na 8,2 bodu. O měsíc dříve o 11,5 bodu na 23,7 bodů. Stále je o 11,5 bodů vyšší než vloni.
Indikátor výdajové plány zaznamenal po čtyřech měsících poklesu významný růst, pozitivně ovlivněn mistrovstvím světa ve fotbale. Ukazatel vyskočil o 12,3 bodu na 30,4 bodů, nejvyšší hodnotu od září 2009. V květnu klesl o 3,5 bodu na 18,1 bodů.