...Prodej vozidel rostl o 14% a odrážel nízkou srovnávací základnu před rokem. Spotřebitelská důvěra se v červnu nečekaně propadla z dvouletého maxima o 10 bodů na 52,9 bodů.
Tuzemské automobilky v červnu ohlásily sezónně očištěný prodej 8,57 milionů osobních a LUV, oproti 9,14 milionů v květnu. Kombinovaný roční prodej tuzemských a zahraničních značek zpomalil z 11,64 mil na 11,08 milionů, podle údajů Autodata. V červnu 2009 se v USA prodalo jen 9,7 milionů automobilů, tržní odhady očekávaly 11,4 milionů jednotek.
Udržení růstového trendu bude v červenci a srpnu velmi náročné, protože v loňském roce byl trh stimulovaný šrotovným. Prodej největší americké automobilky GM meziročně rostl o 12% a dosáhl 194,7 tisíc, konkurenční značce Chrysler vyskočila poptávka o 36% na 82,2 tisíc a Fordu o 14% na 173,7 tisíc vozidel. Podíl tuzemských značek se na severoamerickém trhu meziročně zvýšil o 0,9% na 47,0%.
Největší rival, japonská Toyota Motor reportovala meziroční nárůst o 7% na 140,6 tisíc jednotek a udržela třetí příčku. Podíl na americkém trhu jí ale klesl o 1,1% na 14,3%. Model Camry a Corolla/Matrix drží v počtu prodejů osobních vozidel první a třetí příčku. Druhou a čtvrtou pozici si vydobyla další japonská značka Honda s modely Accord a Civic.
Prodej Honda v červnu meziročně rostl o 6% na 106,6 tisíc. Nejvyšší procentní nárůst poptávky reportovala z asijských značek nečekaně indická Tata 53%, dále Mazda 33%, Hyundai 28%, Subaru 16% a Nissan 11%. Model Altima byl v červnu pátý nejprodávanější vůz v USA. Meziroční růst poptávky ještě zaznamenala Isuzu, pokles prodejů značka Suzuki a Mitsubishi. Celkový podíl asijských automobilek na severoamerickém trhu se v červnu snížil o 0,9% na 45,4%.
Evropské automobilky se vedly v USA opět smíšeně a podíl na trhu meziročně stagnoval na 7,6%. Prodej VW v červnu meziročně rostl o 12% na 29,6 tisíc, prodej Daimler vyskočil o 20% na 19,6 tisíc, poptávka po BMW rostla o 12% na 23 tisíc, automobilka Porsche reportovala meziroční skok o 137% a prodej Saab Spyker vyskočil o 28%.