...po zboží a nižší ceny léků a tržby lékáren. Nový školní rok tradičně odstartoval nákupní horečku po oblečení a školních pomůckách. Předškolní nákupní sezónu považují maloobchodníci za druhé nejdůležitější období v roce.
Vcelku dobré zářijové výsledky vzbuzují optimistické vyhlídky ohledně vánoční nákupní sezóny. S přetrvávající rekordní nezaměstnaností nejsou některé odhady až tak moc optimistické. ICSC odhaduje o málo lepší výsledky než v září, ale ne dramaticky lepší. Zákazníci se v době nejistoty zaměřili na slevové akce. Spotřebitelská důvěra se v září výrazně ochladila, protože nedochází k slibovanému oživení na pracovním trhu a trh s bydlením je opět v krizi.
Předběžný odhad mezinárodní rady nákupních center (ICSC) uvedl, že srovnatelné tržby 32 největších maloobchodníků v září meziročně rostly o 2,6%, pomaleji než o 3,0% v srpnu. Byl to už třináctý nepřetržitý měsíc růstu. Výsledek vyšel v souladu s očekávaným rozpětím 2,5% až 3,0%.
Nejlepší meziroční výsledky nečekaně oznámili prodejci luxusního zboží +6,6%, dále obchodní domy +4,6%, velkoobchodníci 4,6%, prodejci oblečení 2,8%, diskontní prodejci 1,2% a lékárny 0,1%. S vyloučením lékáren meziroční prodej maloobchodníků vzrostl o 3,4%. Zatímco například výsledky Nordstrom a Macy předčily odhady, Gap a Target je nesplnily. Průzkum je složen z výsledků tržeb obchodů otevřených nejméně jeden rok a je považovaný za klíčový indikátor maloobchodu.