...ukazatel spotřebitelské důvěry v prosinci klesl o 0,3 na 40,1 bodů a zaznamenal nejnižší úroveň od února 2010. Hranice 50 bodů odděluje růst od poklesu.
Měsíční průzkum odráží vzorek zhruba sedmi tisíc z celkového počtu 47,8 milionů dotazovaných domácností. Oživení Japonska je stále nejisté kvůli silnému jenu a zpomalení globální poptávky. Makrodata za listopad vyzněla smíšeně. Míra nezaměstnanosti stagnovala na 5,1%, průmyslová výroba zaznamenala první oživení od června, výdaje domácností zpomalily druhý měsíc v řadě a spotřebitelské ceny setrvaly v záporných hodnotách.
Navzdory poklesu, index spotřebitelské důvěry v prosinci podpořily dva z čtyř ukazatelů. Indikátor růstu mezd se odrazil ze sedmiměsíčního minima nepatrným růstem 0,1 bodu na 40,8 bodů, ukazatel živobytí se zlepšil o 0,4 na úroveň 42,2 bodů.
Klíčový indikátor ochoty utrácet opět oslabil o 1,2 bodu na dvacetiměsíční minimum 40,8 bodů, ukazatel zaměstnanosti ztratil 0,5 bodu na 36,4 a byl nejslabší od března loňského roku.