Makro: Spotřebitelská důvěra Německa v únoru obnoví vzestupný trend, GfK

25.01.2011 | , X-Trade Brokers
INVESTICE


Spotřebitelská důvěra Německa v únoru pravděpodobně obnoví rostoucí trend poté, co stagnovala v prosinci a lednu. Ukazatel výdajové plány bude...

...klíčový faktor růstu, přestože se vyhlídky příjmů poněkud zhoršily. Domácí poptávka a zejména spotřeba bude hrát stále důležitější roli v makroekonomickém vývoji. Německo už nebude závislé pouze na zahraničním obchodu, což povede k podstatnému zlepšení výhledu.

Průzkum spotřebitelské důvěry zhruba 2000 německých domácností, provedený GfK Group předpokládá pro měsíc únor 5,7 bodů, po revidovaném výsledku 5,5 bodů v lednu a prosinci. Výsledek předčil konsenzuální předpověď 5,4 bodů.

Ukazatel ekonomická očekávání v lednu setrval beze změn na poměrně vysoké úrovni 58,8 bodů. Oproti stejnému období vloni je o 57 bodů vyšší. Spotřebitelé očekávají pozitivní vývoj ekonomiky, přestože robustní růst v následujících měsících neudrží. Optimismus vzbuzuje podnikatelská důvěra a vývoj na trhu práce.

Indikátor budoucí příjmy oslabil druhý měsíc v řadě, v lednu ztratil 2,6 bodu na 37,7 bodů a následoval -4,6 na 40,3 bodů v prosinci. V meziročním porovnání je o 25 bodů silnější a setrvává na velmi dobré úrovni. Velká očekávání z hlediska vývoje příjmů poněkud zhoršuje inflace, na pozadí rostoucích cen energií a potravin.

Indikátor výdajové plány v lednu vyskočil o 8 bodů na 41,8 bodů, nejvyšší úroveň od prosince 2006 a odráží trvalé oživení na trhu práce, mzdová očekávání a ochotu utrácet. V prosinci oslabil o 5,5 bodů na 33,8 bodů. Příští průzkum Gfk vyjde 22.února 2011.

Autor článku

 

Články ze sekce: INVESTICE