...hlavním důvodem pokračujícího růstového trendu spotřebitelského klimatu. Domácí spotřeba bude vedle zahraničního obchodu hrát stále významnější roli v makroekonomickém vývoji Německa.
Průzkum zhruba 2000 německých domácností, provedený GfK Group předpokládá pro březen index spotřebitelské důvěry na 6,0 bodů, po vzestupně revidovaném výsledku 5,8 bodů v únoru a 5,7 bodů v lednu. Výsledek výrazně předčil konsenzuální předpověď 5,7 bodů.
Ukazatel ekonomická očekávání zaznamenal jen mírný pokles o 1,7 na 57,1 bodů a nadále setrvává na poměrně vysoké úrovni. Převyšuje o 63 bodů loňskou úroveň. Spotřebitelé očekávají pozitivní vývoj ekonomiky, přestože robustní růst jako v roce 2010 nebude dosažen. Optimismus vzbuzuje nejvyšší podnikatelská důvěra od znovusjednocení a pozitivní vývoj na trhu práce.
Indikátor budoucí příjmy vyskočil o 5,2 na 42,9 bodů a vykompenzoval ztrátu v průběhu ledna. V meziročním porovnání je téměř o 31 bodů vyšší. Stabilní trh práce a vynikající hospodářská situace mnoha korporací zvyšuje předpoklady, že bude letošní růst příjmů štědřejší než v minulých letech. Navíc mnoho společností již avizovalo, že dojde k navýšení mezd. Poslední studie Gfk ohledně finanční situace domácností zjistila, že je téměř jedna třetina spokojena.
Indikátor výdajové plány se v únoru snížil o 2,9 na 38,9 bodů. Před měsícem vyskočil o 8 bodů na nejvyšší úroveň od prosince 2006. Klesající míra nezaměstnanosti poskytuje větší jistotu při finančním plánování. Očekávání poněkud zhoršuje inflace, na pozadí rostoucích cen energií a potravin.