...
Společnost CME včera na konferenčním hovoru komentovala výsledky za r. 2010. Za klíčové informace konferenčního hovoru považujeme následující:
- V České republice CME zaznamenala pouze minimální pokles tržního podílu (ze 71 % trhu televizní reklamy v r. 2009 na 69 % v r. 2010). Tuto informaci hodnotíme pozitivně vzhledem k výraznému poklesu sledovanosti televizí CME v ČR, který vyvolával v poslední době opatrný pohled na tržby společnosti. Podle vyjádření managementu společnosti jsou současné úrovně sledovanosti stále na úrovních, které umožňují udržení tržního podílu na hodnotách okolo 70 %.
- Management očekává v ČR růst cen reklamy v r. 2011. Ceny reklamy by se obecně měly dostat na předkrizové úrovně do 2 let.
- CME očekává v r. 2011 růst trhu televizní reklamy ve všech zemích, kde je přítomna. V 1. čtvrtletí tohoto roku by měl být celkový růst "nízké jednociferné číslo“, přičemž management zopakoval, že růst reklamních trhů nebude přesně kopírovat makroekonomický vývoj.
- Segment MediaPro (tvorba a prodej filmu) by měl v r. 2011 poprvé vykázat kladný provozní výsledek OIBDA (za r. 2010 ve ztrátě 3 mil. USD, ve 4Q však již v zisku).
Předpoklady pro r. 2011 jsou v souladu s dříve zveřejněnými odhady, a nepovažujeme je proto za novou informaci. Jednoznačně pozitivně však vnímáme udržení tržního podílu v ČR, jež se na tržbách CME podílí zhruba ze 40 %.