...Gfk. Tyto faktory zastínily jinak příznivé podmínky na trhu práce a mzdová očekávání. Je důležité uvést, že dopad zemětřesení v Japonsku doposud nebyl zohledněn.
Průzkum zhruba 2000 německých domácností, provedený společností GfK Group předpokládá v dubnu ukazatel spotřebitelské nálady na úrovni 5,9 bodů, po vzestupně revidovaném výsledku 6,0 v březnu a 5,8 bodů v únoru. Navzdory snížení je spotřebitelský sentiment Německa nejvyšší od září 2007.
Ukazatel ekonomická očekávání zaznamenal v březnu opět pokles o 7,6 na 49,5 bodů a nadále převyšuje loňskou úroveň o 45 bodů. Domácnosti stále očekávají pozitivní vývoj ekonomiky, přestože robustní expanze roku 2010 nebude dosažena. Rostoucí ceny energií, komodit a nepokoje na Středním východě a v severní Africe růst německé ekonomiky letos pravděpodobně zpomalí.
Indikátor budoucí příjmy ztratil jen 2,4 bodů na 40,5. Ve stejném období vloni dosahoval 13,5 bodů. Stabilní trh práce a výborná hospodářská situace mnoha korporací zvyšuje předpoklady, že bude nárůst mezd a platů štědřejší než v předchozích letech, dojde ke stabilizaci kupní síly domácností a zmírnění dopadu rostoucích cen.
Indikátor výdajové plány se v březnu znovu zhoršil o 4,6 na 34,3 bodů. V lednu vyskočil na čtyřleté maximum, zatímco vloni dosahoval 23,4 bodů. Finanční plánování poněkud zhoršuje inflace. Podle Gfk bude domácí spotřeba vedle zahraničního obchodu hrát stále významnější roli v makroekonomickém vývoji Německa.