...projevil výhled a výdajové plány. Index NCCI vzrostl o 5 na 44 bodů a následoval propad o 9 na 39 bodů v únoru, uvedl průzkum NBS. Výsledek předčil konsenzuální předpověď 40 bodů. Pokud porovnáme dlouhodobý průměr indexu 80 bodů a 73 bodů před rokem je patrné, že bude trvat velmi dlouho, než se sentiment vrátí na úroveň před recesí.
Ukazatel očekávání stoupl o 9 na 60 bodů a zaznamenal první růst v průběhu sedmi měsíců. Ve stejném období loňského roku dosahoval 106 bodů. Indikátor spotřebitelských výdajů se odrazil z nejnižší hladiny o13 na 66 bodů a zaznamenal první vzestup v letošním roce. Ukazatel současné ekonomické situace vzrostl jen o 1 bod na 21 bodů a setrval na 18- měsíčním minimu.
Další test spotřebitelské důvěry nastane pravděpodobně v dubnu, kdy budou k dispozici data o rozpočtu. Ceny energií a očekávaná změna monetární politiky budou klíčové faktory při testování důvěry v nadcházejících měsících.
NCCI je měsíční průzkum zhruba 1000 britských domácností ohledně současné, budoucí a finanční situace. Hladina 99 bodů odpovídala květnu 2004. Spotřebitelská důvěra nepřímo ovlivňuje spotřebitelské výdaje, které podporuje růst ekonomiky ze dvou třetin.