Makro: Spotřebitelská důvěra Německa je v útlumu, GfK

27.04.2011 | , X-Trade Brokers
INVESTICE


Spotřebitelská důvěra Německa zůstane v květnu pravděpodobně v útlumu a bude odrážet nejistou geopolitickou situaci a inflaci, uvedl nejnovější...

...průzkum Gfk. Navzdory zvýšenému riziku v zahraničí jsou hospodářské vyhlídky Německa nadále příznivé.

Na základě průzkum zhruba 2000 domácností společností GfK Group se očekává květnový index spotřebitelské důvěry Německa na tříměsíčním minimu 5,7 bodů, pod úrovní 5,9 bodů v dubnu a 6,0 bodů v březnu.

Ukazatel ekonomická očekávání v dubnu opět oslabil o 2,2 na 47,3 bodů a následoval pokles o 7,6 na 49,5 bodů v březnu. Stále ale vysoce převyšuje loňskou úroveň 22,5 bodů. Události v Japonsku a Libyi vyvolaly určitou nejistotu a zastínily jinak pozitivní vývoj ekonomiky.

Indikátor budoucí příjmy klesl o 5,5 na 35,0 bodů a následoval snížení o 2,4 bodů na 40,5 v březnu. Ve stejném období vloni dosahoval 35,2 bodů. Největší obavy vzbuzují rekordní úrovně cen benzínů a PHM.

Indikátor výdajové plány byl v dubnu téměř stabilní. Zaznamenal nepatrný pokles o 0,1 na 34,2 bodů. O měsíc dříve se zhoršil o 4,6 na 34,3 bodů a ve stejném období před rokem se pohyboval na úrovni 21,6 bodů. K pozitivním faktorům finančního plánování patří vynikající ekonomická situace Německa a rostoucí zaměstnanost, negativní faktory odráží rostoucí ceny. Vzhledem k očekávanému zpomalení vývozu bude domácí spotřeba hrát stále významnější roli v makroekonomickém vývoji Německa.

Autor článku

 

Články ze sekce: INVESTICE