Včerejší obchodní seance byla pro eurodolar opět příznivá. Měnový pár EURUSD si připsal další zisky a cena se posunula z ranních úrovní okolo 1.4820 k hladině 1.4900. Trh ignoroval zprávu o dohodě ohledně záchranného balíčku Portugalsku. Portugalsko by mělo dostat pomoc ve výši 78 miliard euro během tří let. Makro-ekonomická data zveřejněná včera nebyla příznivá v eurozóně ani v USA. Evropský maloobchod si v březnu pohoršil o 1.0%, americký ISM index ze služeb se pak překvapivě propadl až na 52.8 bodu. Očekávání trhu pak nenaplnil ani dubnový ADP report, který ukázal na 179 tisíc nových pracovních míst v soukromém sektoru. Tento report je trhy sledován proto, že je to předskokan pátečního klíčového reportu z trhu práce (zítřejšího NFP reportu).
Hranice rezistence leží na 1.4890/00 (maxima 2/4 května) a dále pak1.4940 (maximum 4.května) a 1.5000 (psychologické resistance). Naproti tomu hranice supportu leží na 1.4805 (denní minimum) a 1.4755/65 (minima 2/3 května) a 1.4715 (intradenní level).

Nejdůležitější dnešní událostí pro trh EUR/USD bude zasedání evropské centrální banky (ECB) ve 13:45 h. Ta by měla ponechat sazby beze změny na hodnotě 1.25%. Důležitější tedy bude až následná tisková konference ve 14:30 h. Zatímco reálná data z eurozóny zůstala během poslední doby relativně slušná, inflační výhled se dále zhoršil. ECB by tedy měla připravit trh na brzké zvýšení sazeb, ke kterému by mohlo dojít již v červnu. Z dalších centrálních bank bude zasedat i ta britská (Bank of England) ve 13:00 h, která by také měla ponechat sazby beze změny a to na hodnotě 0.50%. Z dalším ekonomických dat pak stojí za zmínku německé tovární objednávky. Trh očekává jejich březnový růst o 0.4%. V USA se pak dočkáme zveřejnění pravidelných týdenních žádostí v nezaměstnanosti. Zajímavější data z trhu práce ovšem budou zveřejněna až zítra (NFP report).
Team www.fxstreet.cz


Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
