...
OMV dnes ráno oznámilo vydání nových akcií v objemu 900 mil. EUR (27,3 mil. ks), což je 9,13 % celkového počtu. Stávající akcionáři dostanou možnost za každých 11 akcií upsat jednu novou (práva na upsání nových akcií se nebudou obchodovat). Maximální cena je stanovena na 33 EUR za akcii. Včera (16. 5. 2011) zavíraly akcie OMV na ceně 29,95 EUR. Prospekt by měl být schválen 18. května a nabídkové období bude od 19. května do 6. června. Začátek obchodování je očekáván 8. června. Stát drží v OVM 32 % a hodlá se úpisu zúčastnit. Akcie, které se nepodaří upsat, budou nabídnuty v neveřejné nabídce institucionálním investorům a ve veřejné nabídce trhu.
Kromě nových akcií vydá OMV hybridní kapitál (hybrid bonds). Úroková sazba bude stanovena do 26. 4. 2018, následně do 26. 4. 2026, ? atd. Detaily budou oznámeny po úpisu. Hybridní kapitál nemá stanovenu dobu splatnosti a OMV má práva ho vykupovat.
Vydání nových akcií bude použito na financování akvizice tureckého retailového řetězce Petrol Ofisi, který koupila společnost na konci minulého roku za 1 mld. EUR a na financování nákupu tuniských těžařských aktivit z ledna tohoto roku za 800 mil USD + pracovní kapitál (565 mil. EUR).
Zmíněné akvizice zvýšily zadlužení OMV na 47 % v porovnání s 29 % o rok dříve. Dlouhodobý cíl společnosti je 30 %. Plán OMV je udržet si stávající rating a podle toho nastavila společnost mix akcií a bondů. OMV pravděpodobně čekala na potvrzení od ratingových agentur, co si může dovolit, aby se nezměnil její rating. Od začátku signalizuje OMV, že použije nové akcie, bondy, hybridní kapitál nebo jejich mix. Vydání nových akcií je podle našeho názoru do jisté míry očekáváno, nicméně můžeme očekávat tlak na cenu akcií.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
