...řadě, což se v případě indexu SP 500 naposledy přihodilo v únoru 2009. Dochází tedy ke kumulaci spíše prodejních zájmů, které ovládají v těchto týdnech globální trhy. V návaznosti na vyjádření šéfa FED Bernankeho o zpomalení růstu US ekonomiky (nicméně bez vyslovení dalších záměrů FED v oblasti stimulů, když koncem června má být ukončena akce QE2) se ke globální ekonomice vyjádřila rovněž World Bank. Ta snížila předpověď růstu roku 2011 z 3,8% na 3,2%. Rovněž večerní report Běžová kniha FED sice indikoval, že ekonomická aktivita všeobecně pokračuje v expanzi, ovšem několik distriktů FED zmínilo jasné zpomalení. Ratingová agentura Moody´s také varovala, že britský kreditní rating AAA by mohl být předmětem nějaké akce. Hlavní US akciové index tedy skončily středeční seanci takto: DJIA 12048,90 bodů (-0,18%), Nasdaq Composite 2675,38 bodů (-0,97%) a SP 500 -0,42%. Zásadní oslabení technologického sektoru přivodilo největší ztrátu právě na indexu Nasdaq. CBOE Volatility Market Index skončil na úrovni 18,79 USD, tj. +0,72 USD, resp. +3,98%. Na komoditních trzích je ropa na NYMEX na kursu 101,27 USD za barel a zlato je na ceně 1535,30 USD za trojskou unci. Na forexu jsou cross rates EUR/USD na hranici 1,4624. Podle ekonomického kalendáře nás dnes čekají tato makrodata: Initial Claims s oček. 423 tis., pokračující požadavky s číslem 3688 tis., obchodní bilance za duben s deficitem -48,7 mld. USD a velkoobchodní zásoby za duben s cifrou 0,9%. Obchodování v Asii pokačovalo v korekčních směrech, když Nikkei Average skončil +0,19%, HangSeng je -1,21% a Shanghai Composite -1,68%. Současné indikace US futures si kupodivu drží pozitivní pozice, když DJIA je +44 bodů, Nasdaq 100 +7,25 bodů a SP 500 +4,80 bodů.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
