... Byl to druhý největší vzestup v historii monitorování od roku 1953. V dubnu se produkce rozšířila o 1,6%, následovala propad o 15,5% v březnu, podle dat ministerstva hospodářství, obchodu a průmyslu. Výsledek předčil konsenzuální předpověď růstu o 5,5%. Vládní odhad projektoval skokový růst o 8,0%.
K odvětvím, které přispěly k růstu patřil strojírenský, automobilový a chemický průmysl. Výrazně zrychlila výroba osobních a nákladních vozidel. Výrobci předpokládají 5,3% tempo růstu v červnu a poté o 0,5% v červenci. Celkové zotavení sektoru by mohlo nastat teprve po letní sezóně. Nejistota přetrvává, kvůli možným potížím při restartování provozu jaderných elektráren a nedůvěře veřejnosti v jadernou energii po událostech ve Fukushima.
Ukazatel dodavatelů se zvýšil o 5,3%, zásoba dokončené výroby o 5,1%. Meziroční ukazatel průmyslové produkce v květnu zúžil pokles z -13,6% na -5,9%, meziroční ukazatel dodávek z -16,1% na -8,0%, ukazatel zásob zrychlil růst z 3,3% na 7,1%.
Květnová statistika Asociace japonských výrobců automobilů (JAMA) ohledně produkce a vývozu vyjde 30. června. Podle předběžného průzkumu osmi největších automobilek meziroční pokles produkce zmírnil, dvě společnosti dokonce vykázaly mírný nárůst.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
