...
Unipetrol oznámil modelové marže za 2Q11. Prostředí rafinačních marží je stále velmi volatilní a modelové rafinační marže klesly na 0,3 USD/b (-82 % q/q a -91 % r/r). Tento pokles částečně kompenzuje rozdíl Brent-Ural, který je na čtvrtletní úrovni téměř beze změn (+63 % r/r). Pozitivní jsou modelové petrochemické marže, které se stále drží na vysokých úrovních, přičemž společná petrochemická marže přesahuje 600 EUR/t (641 EUR/t). Další pozitivní fakt je, že Unipetrol neohlásil za 2Q11 žádnou mimořádnou událost, která by zvýšila náklady společnosti. Unipetrol zveřejní vybrané provozní ukazatele 26. července a kompletní sadu výsledků za 2Q11 5. srpna. Vzhledem k výraznému poklesu modelových rafinačních marží považujeme zprávu za mírně negativní.
Modelové marže Unipetrolu
jednotka |
2Q10 |
1Q11 |
2Q11 |
q/q |
r/r |
|
Brent / Ural |
USD/b |
1,76 |
2,9 |
2,9 |
-1,4% |
62,5% |
Modelová rafinační marže |
USD/b |
3,28 |
1,62 |
0,3 |
-81,5% |
-90,9% |
Modelová marže z olefinů |
EUR/t |
318 |
345 |
353 |
2,3% |
11,0% |
Modelová marže z polyolefinů |
EUR/t |
279 |
281 |
288 |
2,5% |
3,2% |
Zdroj : Unipetrol



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
