Index spekulativního sentimentu (SSI index - FXCM - otevřené pozice na Forexu) je reverzní indikátor (contrarian). Znalost sentimentu (resp. poměru dlouhých a krátkých pozic) může být tak pro obchodníka využívajícího SSI signálem pro otevření přesně opačné pozice, než jakou má většina obchodníků v té době otevřenou. Funguje zde tedy princip jakési nepřímé úměry. Čím více obchodníků má otevřenu např. dlouhou pozici a poměr indexu je kladný, budoucí sentiment je negativní.
Aktuální pozice FX:

EUR/USD - poměr dlouhých ke krátkým pozicím na tomto páru je -1,57, což znamená, že 61% obchodníků je v short pozici.
GBP/USD – poměr dlouhých ke krátkým pozicím na tomto páru je -2,39, což znamená, že 71% obchodníků je v short pozici.
GBP/JPY – poměr dlouhých ke krátkým pozicím na tomto páru je 4,06, což znamená, že 80% obchodníků je v long pozici.
USD/JPY – poměr dlouhých ke krátkým pozicím na tomto páru je 9,62, což znamená, že 91% obchodníků je v long pozici. Index SSI je na tomto měnovém páru na svém nejvyšším extrému od října roku 2010 od svého dna. Obvykle je takovýto jednostranný sentiment známkou dalšího oslabování (proti davu). Přesto ale tento neuvěřitelný extrém varuje před krátkodobým dnem a možností posílení.
USD/CHF – poměr dlouhých ke krátkým pozicím na tomto páru je 4,52, což znamená, že 82% obchodníků je v long pozici.
USD/CAD – poměr dlouhých ke krátkým pozicím na tomto páru je 6,57, což znamená, že 87% obchodníků je v long pozici.
AUD/USD – poměr dlouhých ke krátkým pozicím na tomto páru je -2,34, což znamená, že 70% obchodníků je v short pozici.
NZD/USD – poměr dlouhých ke krátkým pozicím na tomto páru je -9,56, což znamená, že 91% obchodníků je v short pozici.
Zdroj: DailyfxTeam www.fxstreet.cz



Electra dorazila do Česka a tentokrát to není ta Baťova. Hlavní roli hrají elektromobily
Svatý grál ctitelů supersportů: Lamborghini Miura slaví 60 let
Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
