Makro: Prodej automobilů v USA meziročně rostl o necelé procento

03.08.2011 | , X-Trade Brokers
INVESTICE


perex-img Zdroj: Finance.cz

Prodej automobilů v USA meziměsíčně téměř stagnoval a meziročně rostl o necelé procento. Pozorovatelé se obávají druhého pololetí, kvůli slabé...

...ekonomice a útlumu spotřebitelské důvěry. Prodej aut předznamenává každý měsíc sílu spotřebitelské poptávky. Ta je nyní pod mikroskopem analytiků po slabším než očekávaném růstu HDP za 2Q a výrazné sestupné revizi za 1Q.

Podle červencového průzkumu Auto data se prodej ve Spojených Státech meziročně zvýšil o 0,9% na 1,049 milionů vozidel a nepatrně předčil 1,041 milionů v červnu. Kombinovaný roční prodej tuzemských a zahraničních značek dosáhl 12,20 milionů a předčil konsenzus 11,80 milionů a 11,41 milionů v červnu. Červencová čísla jsou stále hluboko pod průměrem 17 milionů jednotek před recesí mezi lety 2000-2007. Většina analytiků předpokládá roční prodej v letošním roce na dolním konci očekávaného rozpětí 13-13,5 milionů.

Prodej GM se meziročně zvýšil o 7,6% na 214,9 tisíc, u Ford Motor o 8,9% na 180,9 tisíc. Chrysler reportoval 112,0 tisíc prodaných vozidel a meziroční nárůst o 20,1%. Podíl tuzemských značek se na trhu zvýšil na 47,7%.

Výrazný meziroční pokles zaznamenaly největší japonské automobilky. Toyota o 22,7% na 130,8 tisíc jednotek, Honda o 28,4% na 80,5 tisíc, zatímco Nissan zaznamenal nárůst o 2,7% na 84,6 tisíc jednotek. Korejské automobilky předvedly solidní výsledky a znovu předčily německou konkurenci. Hyundai vzrostla poptávka o 10,1% na 59,6 tisíc, sesterské Kia o 28,5% na 45,5 tisíc jednotek. Příznivá data vykázala značka Mitsubishi a Suzuki, červená čísla Subaru. Podíl asijských značek na severoamerickém trhu v červenci meziročně poklesl na 43,0%.

Evropským automobilkám se tradičně dařilo a nepatrně rostl i podíl na trhu. Prodej VW se meziročně zvýšil o 21,7% na 29,1 tisíc, BMW o 11,7% na 26,1 tisíc, Daimler o 17% na 21 tisíc, Audi o 17% na 9,1 tisíc a Porsche o 2,4% na 2,7 tisíc vozidel. Výrazný procentní vzestup reportovala značka Volvo, nejnižší prodej reportoval v červenci Saab a Isuzu.

Autor článku

 

Články ze sekce: INVESTICE