Makro: Spotřebitelská důvěra Japonska se v červenci opět zlepšila

09.08.2011 | , X-Trade Brokers
INVESTICE


perex-img Zdroj: Finance.cz

Nálada japonských domácností se po březnovém zemětřesení pozvolna zotavuje. Domácnosti předpokládají další zlepšení situace na pracovním trhu, vyšší...

...příjmy a spotřebu. Průzkum úřadu vlády za červenec oznámil, že se index spotřebitelské důvěry zvýšil o 1,7 bodů na tříměsíční maximum 37,0 bodů. Výsledek potvrdil konsenzuální předpověď. Navzdory oživení, je sentiment hluboko pod neutrální úrovní 50 bodů.

Měsíční průzkum odráží vzorek zhruba sedmi tisíc dotazovaných domácností. Všechny komponenty indexu zaznamenaly zlepšení, ale setrvaly pod úrovní oddělující expanzi od poklesu. Největší měrou přispíval ukazatel výdajové plány a zaměstnanosti. Zhruba 55% respondentů nyní předpokládá inflaci nad či pod úrovní 2,0%, ve srovnání s 43% na počátku roku. Index spotřebitelského sentimentu oblasti Tokia vyskočil o 2,3 na 38,5 bodů, nejvyšší úroveň od března.

Bank of Japan v srpnu zachovala úrokové sazby a a rozšířila program kvantitativního uvolňování. Nejnovější vývoj ekonomik v zámoří a výkyvy na finančních trzích mají negativní dopady na podnikatelský sentiment a následně na hospodářskou aktivitu Japonska. BOJ předpokládá návrat na dráhu mírného oživení, ze současné fáze zpomalení, v druhém pololetí.

Autor článku

 

Články ze sekce: INVESTICE