...Detroitské automobilky zaznamenaly dvouciferné procentní zisky, zatímco prodej japonských automobilek kvůli nízké nabídce opět poklesl. Znepokojení vzbuzuje útlum spotřebitelské důvěry kvůli slabé domácí ekonomice.
Podle srpnového průzkumu Auto data se prodej vozidel ve Spojených Státech meziročně zvýšil o 7,5% na 1,072 milionů a nečekaně předčil 1,049 milionů v červenci Kombinovaný roční prodej tuzemských a zahraničních značek dosáhl 12,1 milionů, což bylo v souladu s očekáváním ale pod úrovní 12,2 milionů v červenci. Nejnovější ukazatele jsou stále hluboko pod průměrem 17 milionů jednotek mezi lety 2000-2007 před recesí.
Prodej GM se meziročně zvýšil o 18% na 218,5 tisíc, prodej Ford Motor o 11% na 174,8 tisíc, oživení poptávky zaznamenala automobilka Chrysler, jež vykázala 130,1 tisíc prodaných vozidel a meziroční nárůst o 31%. Podíl tuzemských značek se na trhu meziročně zvýšil na 48,7%.
Meziroční prodej vozidel Toyota zpomalil o 12,7% na 129,5 tisíc, prodej Honda Motor poklesl o 24,3% na 82,3 tisíc, zatímco Nissan zaznamenal opětovný nárůst o 19,2% na 91,5 tisíc jednotek. Korejské automobilky předvedly solidní výsledky, Hyundai prodal 58,5 tisíc a Kia 41,2 tisíc vozidel, což byl meziroční vzestup o 9% resp. o 27%. Dobrý měsíc zaznamenala automobilka Mazda, Mitsubishi i Suzuki, červená čísla opět Subaru. Podíl asijských značek se na severoamerickém trhu opět meziročně snížil na 42,7%.
Evropské automobilky vykazovaly stabilní prodej a podíl na trhu. Prodej VW se meziročně zvýšil o 10% na 25,2 tisíc, BMW o 6,5% na 20,8 tisíc, Daimler o 3,3% na 20,3 tisíc, Audi o 11% na 10,2 tisíc, Volvo o 17% na 5,2 tisíc, Land Rover o 10% na 2,8 tisíc a Porsche o 7,5% na 2,2 tisíc vozidel.