...zbytek roku. Zákazníci se vrátili do showroomů i v době nejisté ekonomické situace obnovených turbulencí na finančních trzích. Detroitské automobilky GM a Chrysler zaznamenaly dvouciferné procentní zisky, prodej japonských značek kvůli nízké nabídce opět zpomalil a nadále ztrácel podíl na trhu. Podle ředitele Toyota Motor v USA už má automobilka nejhorší za sebou a od 4Q očekává stabilní meziroční růst.
Podle zářiového průzkumu Auto data prodej vozidel ve Spojených Státech meziročně vzrostl o 9,9% na 1,053 milionů, srovnatelnou úroveň jako v srpnu. Kombinovaný roční prodej tuzemských a zahraničních značek dosáhl 13,1 milionů, což bylo nejrychlejší tempo od dubna. Výsledek předčil konsenzus 12,5 milionů. Nejnovější data jsou stále hluboko pod průměrem 17 milionů jednotek mezi lety 2000-2007 před recesí.
Prodej GM se meziročně zvýšil o 20% na 207,1 tisíc a prodej Ford Motor vzrostl o 9% na 174,8 tisíc. Chrysler reportoval 127,3 tisíc prodaných vozidel a meziroční nárůst o 27%. Podíl tuzemských značek se na trhu meziročně zvýšil na 48,2%.
Meziroční prodej vozidel Toyota zpomalil o 17,5% na 121,4 tisíc a prodej Honda Motor poklesl o 8% na 89,5 tisíc. Nissan zaznamenal robustní nárůst o 25% na 92,9 tisíc a Mazda o 37% na 25,5 tisíc jednotek. Korejské automobilky předvedly stabilní výsledky, Hyundai prodal 52 tisíc a Kia 35,6 tisíc vozidel, což byl meziroční růst o 12% resp. o 18%. Dobrý měsíc měla automobilka Mitsubishi i Suzuki. Podíl asijských značek se na severoamerickém trhu opět meziročně snížil na 42,5%.
Evropské automobilky vykázaly robustní prodeje a větší podíl na trhu (9,3%). Prodej VW se meziročně vyskočil o 36% na 27 tisíc, BMW o 19% na 21,7 tisíc, Daimler o 13% na 23,9 tisíc, Audi o 19% na 9,7 tisíc, Volvo o 21% na 5 tisíc, Jaguar Land Rover o 11% na 3,8 tisíc a Porsche o 10% na 2,1 tisíc vozidel.