Microsoft obdržel vyšší cílovou cenu
Barclays zvýšila cílovou cenu pro akcie společnosti Microsoft z 29 USD na 33 USD, přičemž potvrdila doporučení na stupni „equalweight".
Skupina AAA AUTO zaznamenala v lednu 15% nárůst prodejů
Skupina AAA AUTO registrovala v průběhu prvního měsíce tohoto roku silný nárůst počtu prodaných ojetých vozů v porovnání se stejným obdobím loňského roku, což napovídá tomu, že si společnost udržuje svou dynamiku růstu prodejů i během tradičně prodejně slabší zimní sezóny. Prodeje za listopad meziročně vzrostly o 15,3 % po 19,1% meziročním nárůstu za prosinec a 9,3% v listopadu.
Lednové prodeje naznačují, že letošní zimní sezóna je dokonce silnější než minulý rok a to přesto, že zimní prodeje v loňském roce lámaly růstové rekordy společnosti. Výsledky také potvrzují, že současný nejistý ekonomický výhled znatelně neovlivňuje prodeje skupiny AAA AUTO ani poptávku zákazníků. Společnost také nadále zaznamenává postupně rostoucí penetraci finančních služeb (poměr aut prodaných na úvěr či leasing) na obou hlavních trzích, v ČR i na Slovensku.
Celkem tak skupina AAA AUTO prodala za leden letošního roku 3 678 ojetých vozů oproti 3 191 vozů prodaných v lednu 2011, což představuje meziroční nárůst o 15,3 %.
Při srovnání jednotlivých zemí, byla za leden růstovým tahounem skupiny Česká republika s 18,8 % nárůstem prodejů a s 2 726 prodanými vozy. Ve Slovenské republice prodala skupina AAA AUTO za první měsíc tohoto roku celkem 872 vozů oproti loňským 897, což představuje 2,8 % meziroční pokles částečně z důvodu chladnějšího počasí, než jaké bylo zaznamenáno v ČR. V Rusku, kde skupina AAA AUTO otevřela svou první pobočku v září loňského roku, prodala skupina v lednu 80 ojetých vozů, a to i přes velmi chladné počasí s teplotami hluboko pod bodem mrazu, což je jeden z hlavních faktorů, které silně ovlivňují prodeje na spotřebitelském trhu ojetých vozů. První ruská pobočka společnosti tak potvrzuje, že má potenciál se zapsat mezi výkonnostně silné pobočky ve skupině AAA AUTO.
Nové pobočky skupiny AAA AUTO
Skupina AAA AUTO otevřela ve čtvrtek 9.2. dvě nové pobočky, a to v Jihlavě a v Nových Zámcích na Slovensku.
Pobočka v Jihlavě se tak stala 17. pobočkou sítě skupiny AAA AUTO na českém trhu a strategicky pokryje region Vysočiny, kde společnost v současné době žádnou pobočku nemá. Se svými 800 m2 se bude jednat o středně velké autocentrum, které svým zákazníkům nabídne výběr ze 150 vozů na skladě. Spolu s nově otevřenou pobočkou v Opavě v září minulého roku, se tak Jihlava stává druhou novou pobočkou otevřenou v České republice po obnovené expanzi pobočkové sítě, kterou loni společnost zahájila. V České republice skupina AAA AUTO plánuje na jaře otevřít další pobočku v Liberci a další dvě do konce prvního pololetí 2012.
Nové Zámky se zapsaly jako první nová pobočka skupiny AAA AUTO otevřená na Slovensku po čtyřech letech. Bude devátým autocentrem, které skupina na slovenském trhu bude provozovat a strategicky pokryje region jižního Slovenska, kde by mělo nalákat jak slovenské tak i maďarské zákazníky. Autocentrum (o rozloze 350 m2) nabídne výběr ze 150 vozů na skladě a kompletní portfolio finančních a pojišťovacích služeb, jež výrazně konkurenčně odlišují pobočky skupiny AAA AUTO od jiných autocenter na trhu.
Na Slovensku skupina AAA AUTO plánuje otevřít další novou pobočku v Prešově ve druhém čtvrtletí roku. Od nových poboček se očekává, že podpoří růst prodejů celé skupiny v roce 2012.
Unipetrol zvýšil v posledním čtvrtletí roku 2011 tržby, ale celoročně se propadl do ztráty
Ve 4. čtvrtletí roku 2011 byly výsledky skupiny Unipetrol ovlivněny přetrvávající nepříznivou situací vnějšího ekonomického prostředí, jednorázovým zaúčtováním snížení hodnoty fixních aktiv dceřiné společnosti PARAMO, a.s. v hodnotě přibližně 1,2 miliardy korun a výpadkem produkce způsobeným pravidelnou odstávkou v Chemparku Záluží.
Společnost zaznamenala provozní výsledek (EBIT) -2,55 mld. Kč, při obratu 24,327 mld. Kč (meziroční nárůst +11 %). Čistá ztráta ve stejném období dosáhla hodnoty 3,14 miliardy Kč. Skupině Unipetrol se podařilo splnit jednu z priorit pro letošní rok v podobě snižování fixních nákladů. Ve čtvrtém čtvrtletí dosáhla úspora fixních nákladů více než 200 milionů korun.
„Náš obor byl tvrdě zasažen složitou situací vnějšího ekonomického prostředí, kvůli které se potýkáme se sníženou poptávkou po motorových palivech a dalších rafinérských produktech. Ve čtvrtém čtvrtletí roku 2011 poklesl o 80 % rozdíl cen Brent-Ural a k výraznému zhoršení došlo také v rozdílu mezi cenou ropy Brent a dalšími sladkými ropami. Modelové rafinérské marže klesly o 80 % a kombinované petrochemické marže jsou na nejnižší úrovni od roku 2010," řekl generální ředitel a předseda představenstva Unipetrolu Piotr Chełmiński a dodal: „Na nepříznivou ekonomickou situaci se snažíme reagovat snižováním fixních nákladů a optimalizací našich výrobních kapacit. V současné době například realizujeme užší obchodní propojení Parama a Unipetrolu RPA.".
Nerozdělený zisk společnosti Unipetrol, který je nejčastěji akcionáři zmiňován v souvislosti s dividendami, které vyplatil Unipetrol naposledy v roce 2007 (17,65 Kč na akcii), poklesl oproti roku 2010 z 18,19 mld. Kč na 15,33 mld. Kč.
McDonald Corporation oznámil silné výsledky hospodaření za čtvrté čtvrtletí
Společnost oznámila silné výsledky za čtvrté čtvrtletí a rok končící 31. prosince 2011. Vykázala vyšší tržby, provozní výnosy a zisk na akcii ve srovnání s předchozím rokem.
- Globální tržby vzrostly o 5,6%.
- Konsolidované výnosy vzrostly o 12% na rekordních 27 mld. USD.
- Provozní marže vzrostla na 31,6%.
- Konsolidovaný provozní zisk vzrostl o 14%.
- Zředěný zisk na akcii dosáhl výše 5,27 USD (růst o 15%).
- Prostřednictvím zpětného odkupu akcií a dividend bylo akcionářům vráceno 6 mld. USD.
Index české burzy RM-SYSTÉM v tomto týdnu oslabil o 0,62%, přičemž uzavřel na hodnotě 1942,22 bodů. Zobchodovaný objem dosáhl výše 236,4 mil. Kč.
Jan Kostrhoun