Futures kontrakt 10letého T-Note dnes ztrácí 0,1% d/d na 129,8. Trh dokázal růst nad důležité rezistence 129,0 respektive 129,3 (parabolický SAR) a 129,5 (200 MA) s podporou zpráv zpochybňujících náznaky, že Fed již nehodlá dále uvolnit ultraexpanzivní monetární politiku. Tím se potvrzuje komplexní inverzní formace hlava – ramena a tím ani odvrácení aktuálního silného medvědího sentimentu. Zmíněné rezistence se stávají podporami, další rezsitencí je 130,7.

Medvědích signálů v posledních týdnech výrazně přibylo. Cena opustila symetrický trojúhelník formovaný od začátku roku, klesla pod 100 a 200 MA respektive několik podpor Fibonacciho stupnice a dolní hranici půl roku obchodovaného poměrně úzkého pásma 129,2-132,3. Další výzvou pro trh tak není nic menšího než hlavní podpora 127,2, cena kotovaná naposled v srpnu respektive říjnu 2011.
Významný obrat sentimentu a technického momentu a růst citlivosti trhu vůči novým klíčovým makroekonomickým informacím nastal v posledních týdnech s výprodeji po obecně solidních datech americké aktivity respektive zmíněných signálech neochoty Fedu dále posilovat ultraexpanzivní monetární politiku. Interpretace komentářů Fedu a případného posunu americké monetární politiky je ale pro trh oříškem. Sám šéf Fedu Bernanke během měsíce dvakrát rozčeřil hladiny trhů, když poskytl trhům protichůdné impulsy. Koncem února nejprve nezmínil další vlnu monetární expanze, jeho komentáře v posledních dnech ale tuto možnost, dle tržních interpretací, opět dostaly do hry. Fundamentální vývoj může vést k obratu dlouhodobě stále býčího technického vývoje a sentimentu.
Trh bude dnes sledovat hlavně březnový index nákupních manažerů Chicaga (15.45 SEČ), který by měl ukázat oslabení růstu aktivity regionu, ten byl ale měl zůstat stále velmi silný.
Josef Kvarda
Analytik



Svatý grál ctitelů supersportů: Lamborghini Miura slaví 60 let
Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
