Jen dnes mírně posiluje o 0,2% d/d k úternímu závěru na 81,1, když volatilita slábne s respektem k dnešnímu zasedání Fedu o úrokových sazbách (18.30). Fed dále zveřejní projekce ekonomiky a federal funds rate (20.00) s tiskovou konferencí šéfa Fedu Bernankeho (20.15). Trh nečeká změnu cíle hlavní úrokové sazby, nicméně komentáře a ekonomické projekce budou mít na trh velký vliv. Fed v posledních týdnech spíše naznačoval určitou změnu směru monetární politiky respektive menší ochotu dále zesílit monetární expanzi, zprávy ekonomické aktivity z poslední doby ale nebyly zcela přesvědčivé, navíc se blíží prezidentské volby. Zajímavosti a důležitosti události přispívá i nejednoznačná interpretace posledních komentářů Fedu.
Korekce z ročního maxima 84,2 klesajícím kanálem pokračuje s podporami 80,7, 80,3 a 80,0. Trh se ale na druhou stranu vzdálil od stropu pásma překoupenosti denních a týdenních oscilátorů, případným signálem obnovení býčího trendu bude potvrzené překonání bariér 81,5 a 81,8 případně 82,2 a 82,6.

Z pohledu tohoto roku, jen se nachází v silném depreciačním kanálu, který vymazal několik klíčových technických limitů. Korekce mohou zachytávat pásma 80,0-82,2 případně až 78,0. Technický vývoj posledních měsíců (impulsivní růst, snadno překonaný 200 MA a jeho pokles pod 100 MA poprvé od srpna 2010), fundamentální důvody (model platební bilance, oživení americké ekonomiky a posun americké výnosové křivky, kdy Fed spíše naznačuje neochotu dále posilovat ultraexpanzivní monetární politiku, potíže japonské ekonomiky a snaha BoJ bránit dalšímu sílení jenu) a analýza sentimentu (podpořená růstem dolaru) nicméně ve středně a dlouhodobém pohledu signalizují dobrou pravděpodobnost pokračování býčího trhu a stabilizaci dekády trvajícího silného medvědího trendu.
Josef Kvarda
Analytik



Svatý grál ctitelů supersportů: Lamborghini Miura slaví 60 let
Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
